ברוש לדרעי: "יש לפעול להקמת מועצה מקומית תעשייתית בחיפה"

נשיא התאחדות התעשיינים כתב לשר הפנים כי מטרת המועצה הנה לנהל באחריות ובשקיפות את מפעלי התעשייה במפרץ, תוך הגברת מעורבות הציבור. ברוש: ראה המועצות שהוקמו בתפן ובנאות חובב


12:32 ,15.11.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

על רקע משבר האמוניה בחיפה וההתנגדות של תושבים רבים לפעילות אזור התעשייה בעיר, פנה נשיא התאחדות התעשיינים לשר הפנים, ח"כ אריה דרעי, וביקש ממנו את עזרתו בקידום מהלך להקמת מועצה מקומית תעשייתית בחיפה. לדבריו בכוחה של מועצה מסוג זה לשקם את האמון בין התעשיינים לבין התושבים, ואת היכולת של התושבים לשוב ולחיות בשכנות עם התעשייה.

 

ברוש כתב לשר דרעי כי "תמיכתה של המדינה בהקמת גוף עצמאי שמרכז ומנהל באחריות ובשקיפות את מפעלי התעשייה במפרץ, תוך הגברת מעורבות הציבור ופיתוחה של תעשייה נקייה, איכותית ומתקדמת, עשויה למצב את חיפה כמודל לצמיחה תעשייתית-ירוקה בישראל ולסיום מאבקים סביבתיים ארוכי שנים באזור.

 

מועצה על פי מודל כזה תתרום לכולם. הרכב המועצה, אשר יכלול נציגי ציבור, רגולציה ותעשייה, יביא להגברת השקיפות ומעורבות הציבור בנעשה במפעלים. על ידי הקמת זרוע ביצועית-מפקחת, שתכלול כוח אדם מקצועי ומיומן, יתאפשר שיח מקצועי ופתוח בין התעשייה, המועצה והציבור. פעילות המפעלים תבוקר ותפורסם בדוחות שקופים ומידע נגיש יופיע באתר המועצה״.

 

ברוש ציין בנוסף כי מועצות מסוג זה הוקמו כבר לפני מספר שנים בנאות חובב ובתפן והן פועלות עד היום בהצלחה גדולה. "המועצות מתמודדות באופן מקצועי ומאוזן עם האתגרים הרלוונטיים לתחומי אחריותן, ומביאות לשולחן אחד באופן שוטף ויומיומי, את טובתם של כל הצדדים. לכן לא צריך לנסוע רחוק על מנת לבחון את הערך המוסף של המהלך. כל אשר נדרש הוא לבקר בשטחי מועצת נאות חובב ולהתרשם מהשינוי האדיר שחל בשטחי המועצה" כתב ברוש.

 

לצד המכתב, שלח ברוש לדרעי דוח מקצועי שהוכן למען התאחדות התעשיינים על ידי ירון קמחי, לשעבר ראש המועצה התעשייתית תפן, אשר מציג את היתרונות שבהקמת מועצה תעשייתית במפרץ חיפה.

 

בין היתרונות המוצגים להקמת המועצה: אחריות ניהולית אחת שתאפשר ניהול מרכזי ויעיל של האזור; אחריות מקצועית עם ידע, ניסיון וכוח אדם הנדרש לניהול ופיקוח; פעילות יחידה סביבתית שתפקח על אכיפת חוקי איכות הסביבה-אוויר, שפכים, חומרים מסוכנים ופסולת; מערך ניטור ופיקוח של פליטות המפעלים; פעילות ועדה מקומית לתכנון ובנייה בתחומי המועצה; סמכויות ניהול, פיקוח ואכיפה - חקיקת חוקי עזר וסנקציות מנהליות; טיפול במפגעים סביבתיים; ניהול דיאלוג שוטף ופתוח עם האוכלוסייה ועוד.