ברוש: לא יתכן שכדי לממן תוכניות של הממשלה, יעלו את מחירי החשמל

פנה אל שר התשתיות וציין במכתבו אליו כי המימון לתוכנית חייב לבוא אך ורק מהממשלה ולא מהאזרחים. "העלאת תעריפי החשמל הינה הטלת מס לכל דבר"


00:00 ,14.07.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

פנה אל שר התשתיות וציין במכתבו אליו כי המימון לתוכנית חייב לבוא אך ורק מהממשלה ולא מהאזרחים. "העלאת תעריפי החשמל הינה הטלת מס לכל דבר"
 
"לא יתכן שכדי לממן תוכנית של הממשלה בנושא התייעלות אנרגטית, יועלו תעריפי החשמל לצרכנים ב-1%; המימון לתוכנית חייב לבוא אך ורק מהממשלה ולא מהאזרחים". כך אומר היום שרגא ברוש, יו"ר לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים ונשיא התאחדות התעשיינים, בתגובה לתוכנית להתייעלות אנרגטית שהוצגה שלשום על ידי שר התשתיות.
 
ברוש אמר הבוקר כי "לא יתכן שבכל פעם שלממשלה יהיה חסר כסף למימון תשתיות– היא תטיל מסים על האזרחים. התייעלות אנרגטית היא דבר חשוב ומבורך, ואם שר התשתיות חושב שהיא אכן תחסוך למשק 4.25 מיליארד דולר, שידע גם להכין תוכנית להשתת עלויות המימון על הממשלה ולא על הצרכנים".
 
"בדרך הזו", מוסיף ברוש, "אולי כל אזרח יסבסד גם טנקים לצה"ל ושעות מנוע, ויוטל היטל מורים לצורך העלאת הישגיהם של תלמידי ישראל במבחנים הבינ"ל?".
 
יצוין, כי הצעה זו מתלווה לייקור תעריפי החשמל לטובת בניית תחנות כוח חדשות ולייקור תעריפי המים והביוב. המכנה המשותף לכל הצעות אלו הנו התנערות המדינה ממחויבותה לניהול והספקת מוצרים ציבוריים וגלגול מלוא האחריות למשברים, שנוצרו עקב כשל ניהולי ממשלתי, לאזרחי המדינה.
 
מהתאחדות התעשיינים נמסר כי מהשוואה בינלאומית עולה כי מדינות רבות בעולם מפעילות מסלולי מענקים והטבות מס לעידוד השקעות בפרויקטי חיסכון באנרגיה, הממומנים מתקציב המדינה. .