נשיא התאחדות התעשיינים ציין כי הנזקים הכספיים של המפעלים בחיפה והצפון עד כה עמודים על פחות מפרומיל מכלל מכירות התעשייה ומסתכמים בכ-300-400 מיליון שקל. כ-30% מהמפעלים בצפון עובדים כרגיל
הנזקים הכספיים של המפעלים בחיפה והצפון עד כה - פחות מ-1 פרומיל מכלל מכירות התעשייה ומסתכמים בכ-300 - 400 מליון שקל. כך מסר שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים. לטענתו, התעשייה הישראלית איתנה דיה כדי להתגבר גם על הקשיים נוכחיים, כפי שידעה לעשות זאת בעבר במצבים קשים איתם התמודדה.
מבדיקה שערך מטה החירום של התאחדות התעשיינים בצפון מתברר כי מתוך 1,800 מפעלי התעשייה המעסיקים כל אחד מהם 5 עובדים ויותר ובסך הכל מועסקים בהם כ-100 אלף עובדים, מתברר כי לפחות כ-30% מהמפעלים בחיפה והצפון עובדים כרגיל, כ-35% עובדים חלקית וכ-35% מהמפעלים מושבתים לגמרי.
ברוש הדגיש כי התאחדות התעשיינים תעשה כל מאמץ כדי לסייע באופן פרטני לכל אחד מהמפעלים שנפגע.
כזכור, פנה אתמול ברוש לשר האוצר, אברהם הירשזון בבקשה להפעיל את תקנות מס רכוש וקרן פיצויים למפעלים שנפגעו בצפון הארץ, תוך עדכונם למצב של השבתה ממושכת.
ברוש ביקש משר האוצר להחיל תקנות אלה מיום תחילת האירועים הביטחוניים בצפון, דהיינו מ-12 ביולי 2006, כמו כן להכליל את כל הישובים החשופים לפגיעה באזור הצפון תחת הגדרה של "יישובי ספר" ובכך להחיל עליהם את התקנות.
אתמול נפגש נשיא התאחדות התעשיינים עם כמה עשרות תעשיינים מאזור חיפה. במפגש שנערך בבית התעשיינים בחיפה הוצגו בעיות המפעלים באזור כמו למשל חוסר האחידות במסרים של פיקוד העורף, חוסר הוודאות לגבי הזכאות למתן פיצויים וכן עלתה סוגיית נמל חיפה וכיצד מתמודדים עם בעיה זו.
ברוש: התעשייה הישראלית איתנה דיה כדי להתגבר על הקשיים הנוכחיים
נשיא התאחדות התעשיינים ציין כי הנזקים הכספיים של המפעלים בחיפה והצפון עד כה עמודים על פחות מפרומיל מכלל מכירות התעשייה ומסתכמים בכ-300-400 מיליון שקל. כ-30% מהמפעלים בצפון עובדים כרגיל
00:00 ,17.07.2006
עשוי לעניין אותך
לאור המצב הביטחוני: נמל אשדוד נערך לקליטת אוניות נוסעים ומטען מנמל חיפה
צוק: לשמור על הסחר הימי מ/אל ישראל
פיקוד העורף הינחה לפנות את האניות מנמל חיפה
אל על מטענים הטיסה יגואר להשתתפות בתחרות ראלי בהרי האלפים
סקר התאחדות התעשיינים: הצרכן הישראלי מגלה נאמנות גבוהה לחברות מזון ולמותגים
עקב המצב הביטחוני: קריאה לשרי הממשלה למזער נזקים ליבוא וליצוא