ברוש: הכפפת הרשות לחשמל למשרד התשתיות, תסכן את ביצוע הרפורמה במשק החשמל ותפגע בצרכנים

הכפפת הרשות לחשמל למשרד התשתיות, תסכן את ביצוע הרפורמה במשק החשמל ותפגע בצרכנים. כך טוען שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים במכתב לשר האוצר, בנימין נתניהו ולשר התשתיות הלאומיות, בנימין בן אליעזר


00:00 ,01.02.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

שרגא ברוש לשר האוצר ולשר התשתיות: התאחדות התעשיינים מתנגדת לביטול עצמאותה של הרשות לחשמל.
 
הכפפת הרשות לחשמל למשרד התשתיות, תסכן את ביצוע הרפורמה במשק החשמל ותפגע בצרכנים. כך טוען שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים במכתב לשר האוצר, בנימין נתניהו ולשר התשתיות הלאומיות, בנימין בן אליעזר.
 
ברוש הדגיש, כי התאחדות התעשיינים מתנגדת לביטול עצמאותה של הרשות לשרותים ציבוריים חשמל באמצעות הכפפתה למשרד התשתיות, כפי שעולה מתיקונים בחוק משק החשמל שהממשלה מתכוונת לבצע במסגרת חוק המדיניות הכלכלית לשנת 2005.
 
נשיא התאחדות התעשיינים טוען במכתבו כי עצמאותה של הרשות לשירותים ציבוריים חשמל היא המבטיחה, בסופו של דבר, הגנה על צרכן החשמל ועידוד תנאי התחרות במשק. שכן, קביעת תעריפי החשמל לייצור, הולכה וחלוקת החשמל וקביעת אמות המידה על פיהן פועל ספק השרות החיוני במשק החשמל - הן פעולות שצריכות להיעשות בידי הרשות לחשמל באופן מקצועי, עצמאי ובלתי תלוי לחלוטין. פעולות אלו צריכות להעשות על סמך שיקולים כלכליים, חשבונאיים, טכניים ומשפטיים בלבד, אומר ברוש.
 
נשיא התאחדות התעשיינים מזהיר במכתב לנתניהו ולבן אליעזר, כי  הכפפת הרשות לחשמל לשר התשתיות בתחומים אלה, אם תתקבל הצעת החוק, פותחת פתח לכניסת שיקולים זרים בקבלת ההחלטות ולפיכך פוגעת, כאמור, בצרכני החשמל.
 
ברוש התריע, כי מתן סמכות לשר התשתיות לפזר את הרשות לשירותים ציבוריים חשמל, במקרה בו זו לא תמלא את המוטל עליה, מהווה למעשה שוט שיגרור פעילות וקבלת החלטות של הרשות לשרותים ציבוריים חשמל, שינבעו לא אחת, מאיום מתמיד לפיזורה כתוצאה מאי הסכמה עם השר.
 
נשיא התאחדות התעשיינים הדגיש, כי הנחיצות בחיזוק עצמאותה ואי תלותה של הרשות לשרותים ציבוריים חשמל, מקבלת משנה תוקף בעקבות המציאות הפוליטית בישראל, בה משרדי הממשלה עוברים תדירות מידי שר אחד למשנהו, ובעקבות עוצמתם הרבה של הגורמים השונים הפועלים במשק האנרגיה בכלל ובמשק החשמל בפרט. דווקא על רקע זה נדרש להקטין ככל הניתן פרצות המאפשרות התערבות פוליטית, טוען ברוש.
 
ברוש טוען במכתב לשר האוצר ולשר התשתיות, כי בשל פיזור הסמכויות בין הרשות לשירותים ציבוריים חשמל לבין מינהל החשמל במשרד התשתיות, קיימת לעתים חוסר תיאום וחוסר עקביות בהחלטות הממשלה. אי לכך, סבור נשיא התאחדות התעשיינים יש למצוא דרכים למניעת חוסר תיאום זה. זאת על מנת להביא לייעול הרגולציה והפיקוח, ולשמור על עקביות ותיאום רב יותר בקבלת ההחלטות במשק החשמל בישראל.
 
יצויין כי במסגרת חוק המדיניות הכלכלית לשנת 2005 מציעה הממשלה פתרון לחוסר תיאום זה ע"י הרחבת סמכויות הרשות לשירותים ציבוריים חשמל על חשבון סמכויות מינהל החשמל צעד שנתמך ע"י התאחדות התעשיינים.
 
יודגש כי התאחדות התעשיינים תומכת בהגברת התחרות במשק החשמל, אשר עשויה להביא לייעול משק החשמל, להפחתת תעריפים, שיפור אמינות ואיכות אספקת החשמל, שיפור השירות ללקוח והגדלת כושר ייצור החשמל במשק.