ברוש: אימוץ תקנות OECD ימנע הצעות חוק פופוליסטיות

נשיא התאחדות התעשיינים: מוכנים לקבל את הסטנדרטים של ה-OECD באופן עקבי ומסודר, כולל בתחום איכות הסביבה, בתנאי שתופחת אי הוודאות בנושא הרגולציה וינתן זמן להטמיע התקנות


00:00 ,22.01.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא התאחדות התעשיינים: מוכנים לקבל על עצמם את הסטנדרטים של ארגון ה-OECD בכל התחומים באופן עקבי ומסודר, כולל בתחום איכות הסביבה, בתנאי שתופחת אי הוודאות בנושא הרגולציה וינתן זמן להטמיע את התקנות.
 
סגנית מזכ"ל ארגון ה-OECD, תלמה אסקי, התארחה אתמול בהתאחדות התעשיינים ונפגשה עם נציגי לשכת התאום של הארגונים הכלכליים.
 
בפגישה אמר שרגא ברוש, יו"ר לשכת התאום של הארגונים הכלכליים ונשיא התאחדות התעשיינים, כי התיישרות על-פי הסטנדרטים של ה-OECD, תביא סוף למבול הצעות החוק הפרטיות והפופוליסטיות אשר מועלות כיום בישראל.
 
ברוש ציין בפגישה כי המגזר הפרטי בישראל תומך מזה שנים בצירוף ישראל לארגון וכי הוא מאמין כי חברות ישראל בארגון תתרום לכלכלת המדינה.
 
ברוש הוסיף כי התעשיינים מוכנים לקבל על עצמם את הסטנדרטים של ארגון ה-OECD בכל התחומים באופן עקבי ומסודר, כולל בתחום איכות הסביבה, בתנאי שתופחת אי הוודאות בנושא הרגולציה וינתן זמן להטמיע את התקנות.
 
ברוש הוסיף כי שיתוף הפעולה בין הממשלה לבין המגזר העסקי בארץ הוא חיוני על מנת שתהליך הצרוף ל- OECD יוכתר בהצלחה וישראל תוכל להפיק את המיטב מהחברות בו.
 
תלמה אסקי, סגנית מזכ"ל ארגון ה-OECD שעמדה בראש המשלחת מסרה בפגישה, כי היא רואה חשיבות רבה בשיתוף המגזר העסקי של ישראל בתהליך ההצטרפות, שכן ההתחייבויות אשר תיקח על עצמה ישראל, על מנת לסיים את תהליך הצירוף, ישפיעו בראש ובראשונה על המגזר העסקי בארץ.
 
חברי המשלחת סקרו בפני חברי לשכת התאום את הנושאים אשר ישליכו על העסקים בישראל, ביניהם: מיסוי, ממשל תאגידי, איכות סביבה, השקעות הון, צרכנות ועוד.
 
בפגישה מסר נציג האוצר מר עודד ברוק, כי נציגי הסקטור הפרטי של ישראל ישולבו בוועדות השונות אשר הקימה המדינה לקראת הצירוף.
 
בפגישה השתתפו יהודה טלמון, נשיא לה"ב ומוטי שפירא, מנכ"ל לה"ב; בועז רדאי מאיגוד הבנקים; יצחק גורביץ, מהתאחדות הקבלנים; ישראלה מאנה מאיגוד לשכות המסחר; שלמה נוימן, מזכ"ל לשכת התאום; אורן בראל, ממשרד החוץ; עודד ברוק ואלון שפר ממשרד האוצר; יוסי אקרמן ממשרד התמ"ת; דני קטריבס - ראש אגף סחר חוץ בהתאחדות התעשיינים.