ברבע השני של השנה - התמתן באופן משמעותי הגידול בהיקף יבוא מכונות וציוד לתעשייה

במקביל, גידול מרשים ביבוא חומרי הגלם לתעשייה - הסתכם ב-4.1 מיליארד דולר


00:00 ,09.08.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
במקביל, גידול מרשים ביבוא חומרי הגלם לתעשייה - הסתכם ב-4.1 מיליארד דולר

ברבע השני של השנה - התמתן באופן משמעותי הגידול בהיקף יבוא מכונות וציוד לתעשייה - בתקופה זו נרשם גידול ריאלי של כ-4% לעומת הרבע הראשון של 2004 והסתכם בכ-1.3 מיליארד דולר. ברבע הראשון של השנה היה גידול מרשים של קרוב ל-15%. כך מסרה דפנה אבירם-ניצן, מנהלת המחלקה למחקר כלכלי ואסטרטגיה בהתאחדות התעשיינים, על סמך ניתוח רבעוני של יבוא הסחורות.

בנוסף, מציינת מנהלת המחלקה למחקר כלכלי ואסטרטגיה בהתאחדות התעשיינים, כי ברבע השני של השנה חל גידול של כ-9.5% בייבוא חומרי הגלם לתעשייה, לעומת הרבע שקדם לו, (רבע ראשון של 2004) והסתכם ב-4.1 מיליארד דולר.

מנהלת המחלקה למחקר כלכלי ואסטרטגיה בהתאחדות התעשיינים אמרה, כי רמה כה גבוהה ביבוא חומרי גלם לתעשייה לא נרשמה זה יותר מ-3 שנים, מאז המחצית השנייה של 2000, אך השביתה בנמלים עלולה להאט משמעותית את קצב הגידול ביבוא חומרי הגלם בחודשים הבאים.

מניתוח יבוא חומרי הגלם לתעשייה שערכה התאחדות התעשיינים על פי ענפים, מתברר כי, הגידול המואץ ביבוא חומרי הגלם ברבע השני של השנה נגזר בעיקרו (כ-43%) מגידול של 10.5% ביבוא חומרי גלם לתעשיית המכונות והאלקטרוניקה, לצד גידול ריאלי מרשים של 36% ביבוא מוצרי עץ ומתכות יקרות, גידול של כ – 16.5% ביבוא המתכות האל-ברזליות ושל 14.5% ביבוא הבדים והחוטים. ביתר הענפים נרשם גידול בין 2.5% ל – 5% ביבוא חומרי הגלם ברבע השני של 2004.

ניצן-אבירם מציינת, כי נתונים אלו מהווים סממן נוסף לכך שהתעשייה מתאוששת.