בעקבות ההפיכה בתאילנד: נעצר הליך מתן האישורים לעובדים זרים

הבוקר נעצר הליך מתן האישורים לעובדים זרים להגיע לעבודה בחקלאות עקב אי הגעתם של פקידי ממשלה תאילנדים לעבודתם. כרגע מתעכבים כ-1,500 אישורים


00:00 ,20.09.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

הבוקר נעצר הליך מתן האישורים לעובדים זרים להגיע לעבודה בחקלאות עקב אי הגעתם של פקידי ממשלה תאילנדים לעבודתם. כרגע מתעכבים כ-1,500 אישורים
 
בעקבות ההפיכה בתאילנד נעצר הבוקר מתן האישורים לעובדים זרים להגיע לעבודה בחקלאות. לדברי חיים חדד, מרכז תחום העובדים הזרים בהתאחדות חקלאי ישראל, פקידי הממשלה שאמורים לחתום על האישורים לא הגיעו לעבודתם והניסיונות ליצור איתם לא צלחו. כתוצאה מכך מתעכבים אישורים ל-1500 עובדים תאילנדים שממתינים בכפריהם להיתרים לצאת לדרכם לישראל.
 
לדברי חדד, התאחדות חקלאי ישראל נמצאת בקשר רצוף עם שגרירות ישראל בתאילנד והגורמים שעוסקים בהבאת העובדים כדי לנסות לחדש את הוצאת האישורים בהקדם האפשרי. חדד ציין שלאחרונה היו עיכובים רבים בבואם של העובדים התאילנדים לארץ הן בשל המלחמה בצפון והן בשל בעיות בירוקרטיות של משרדי הממשלה הישראלים. כעת, החקלאים זקוקים לעובדים בדחיפות מאחר ועונת היצוא החקלאית נפתחת בימים אלו והחגים הנוצרים, שהם תקופת שיא בביקוש לפרחים, לפירות ולירקות מישראל, עומדים בפתח.
 
חדד מסר שהקשר בין החקלאים לבין העובדים התאילנדים הוא רב שנים לשביעות רצונם של שני הצדדים ולכן לא נשקלת בינתיים פניה למדינות אחרות שיספקו את העובדים. "היו לנו בעבר ניסיונות לא מוצלחים עם עובדים סינים ונפאלים ולכן אנו נשארים נאמנים לעובדים מתאילנד. רק אם מצב החירום בתאילנד יימשך תקופה ארוכה נבחן פנייה למדינות אחרות".
 
בארץ מועסקים כ-23 אלף עובדים זרים מתאילנד. מאז שהגיעו הדיווחים על ההפיכה גילו רבים מהם דאגה למשפחותיהם ויצרו איתם קשר טלפוני כדי לדרוש בשלומם.