בססח: ענף מכשירי החשמל והאלקטרוניקה מוביל בהיקף פשיטות הרגל בשנת 2007

החברה שילמה למבוטחיה בענף החשמל כ-5 מיליון שקלים בחודש האחרון בלבד בגין פשיטות רגל וחדלות פירעון של לקוחותיהם. הענף מתאפיין בתנאי אשראי ארוכים - 180 יום בממוצע


00:00 ,30.12.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

החברה שילמה למבוטחיה בענף החשמל כ-5 מיליון שקלים בחודש האחרון בלבד בגין פשיטות רגל וחדלות פירעון של לקוחותיהם. הענף מתאפיין בתנאי אשראי ארוכים - 180 יום בממוצע
 
מנתוני סיכום שנת 2007 שערכה בססח, החברה הישראלית לביטוח אשראי, עולה כי ענף מכשירי החשמל והאלקטרוניקה מוביל בהיקף פשיטות הרגל שאירעו בשנת 2007 למבוטחי החברה בשוק המקומי. רק בחודש האחרון שילמה החברה למבוטחיה בענף זה סך של כ-5 מיליוני שקלים בגין פשיטות רגל וחדלות פירעון של לקוחותיהם.
 
מנתוני בססח עולה כי ענף החשמל מתאפיין בתנאי אשראי ארוכים מהממוצע במשק שעומדים בממוצע על כ-180 יום, לעומת כ-120 יום המקובלים בשאר הענפים. לשם השוואה, תנאי התשלום המקובלים בענף המחשבים עומדים על כ-60 יום, בענף המזון  על כ-90 יום, ובענפי הדשנים והפלסטיקה על כ-150 יום.
 
על פי כלכלני בססח, שתי תופעות מתרחשות בענף מכשירי החשמל והאלקטרוניקה במקביל ושילוב זה פוגע בחוסן הפיננסי של השחקנים בענף: האחת – תחרות עזה בין השחקנים בענף, תוך ניסיון הרשתות הגדולות להגדיל את חלקן. השנייה - הורדת מחירי המוצרים הן מהתפתחויות טכנולוגיות עולמיות (ירידת מחירי מכשירי ה-LCD למשל) והן מירידת שער החליפין של הדולר. ירידת המחירים יוצרת מורכבות גבוהה בניהול המלאי שמשפיע על החוסן הפיננסי של החברות. לתחרות העזה השלכה נוספת על השחקנים הפעילים בתחום והם נאלצים להשקיע סכומים גבוהים ביצירת חנויות קונספט, על מנת לבדל עצמם מהמתחרים.
 
ביטוח האשראי מבטיח שהספק  יקבל את כספו גם במידה שהלקוח שלו אינו משלם כתוצאה מקשיים כלכליים או חדלות פירעון. ביטוח האשראי ליצואנים מבטיח להם את קבלת כספם גם במקרה של אירוע פוליטי המונע מלקוחותיהם להעביר התמורות ליצואן.