בנק הפועלים והתאחדות התעשיינים הקימו קרן למתן הלוואות לעסקים קטנים

הקרן, בת 250 מיליון דולר, מיועדת להרחבת העסק, השקעה בציוד והון חוזר לעסקים הזקוקים לאשראי לשם המשך הפעילות התקינה


00:00 ,03.06.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

לאור הכרזתו על שנת 2012 כ"שנת העסקים הקטנים" חתם בנק הפועלים על הסכם שיתוף פעולה עם הקרן ההדדית של התאחדות התעשיינים. במסגרת ההסכם תוקם קרן, שתעניק אשראי בתנאים מועדפים לעסקים קטנים חברי ההתאחדות.

מסקר של התאחדות התעשיינים עלה שלצד הקושי בשמירה על מסגרת האשראי הקיימת, מדווחות כשני שלישים מהחברות שהן זקוקות בדחיפות לאשראי חדש/נוסף להמשך פעילותן התקינה.

הקרן, בהיקף של כ-250 מיליון שקל, מיועדת להרחבת העסק, השקעה בציוד והון חוזר. במסגרתה יעניק הבנק אשראי בסכום של עד 10% מהמחזור השנתי של העסק (מקסימום 2.8 מיליון שקל) בתנאים אטרקטיביים, הכוללים ריביות מועדפות ותקופת גרייס.

מנכ"ל בנק הפועלים ציון קינן: "אנו רואים בהתאחדות התעשיינים שותף טבעי בהובלת המהלכים לתמיכה בעסקים קטנים, שיתרמו לחיזוק צמיחת סקטור התעשייה והמשק כולו".

נשיא התאחדות התעשיינים צבי אורן: "סקרים שערכה באחרונה התאחדות התעשיינים מלמדים על קשיים גוברים של תעשיינים לשמור על מסגרות האשראי הקיימות ולגייס מקורות מימון נוספים הדרושים לפיתוח עסקיהם. אני מקווה שגורמים נוספים, בממשלה ובסקטור הפיננסי, יאמצו את המודל הזה, להקמת קרנות לטובת צמיחת התעשייה בישראל".