בן אליעזר: צוות מיוחד בוחן כלים לתמיכה במפעלים במצוקה

השר בן אליעזר בכנס ראשי רשויות בצפון: "הידיעות האחרונות על מפעלים בסכנת סגירה מזכירות לנו שעלינו להתמודד עם השלכות המשבר"


00:00 ,22.12.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

השר בן אליעזר בכנס ראשי רשויות בצפון: "הידיעות האחרונות על מפעלים בסכנת סגירה מזכירות לנו שעלינו להתמודד עם השלכות המשבר"
 
שר התעשייה, המסחר והתעסוקה, בנימין (פואד) בן אליעזר, פתח הבוקר כנס שערך משרד התמ"ת לעשרות ראשי רשויות בצפון. צמרת משרד התמ"ת, בראשות המנכ"ל שרון קדמי, הציגה בו את מגוון הכלים של המשרד האפשרויות על מנת לסייע לרשויות.


מפגש זה הינו חלק מסדרת מפגשים שהשר עורך עם ראשי רשויות בכל הארץ, והפעם בחר להתמקד באזור הצפון על רקע המשבר הכלכלי באזורים אלו. משרד התמ"ת פועל בימים אלה במספר מישורים, כאשר היעד המרכזי הינו עידוד התעסוקה ופיתוח התעשייה תוך מתן דגש לפריפריה.
 
שר התמ"ת ציין כי בין הכלים שהמשרד מציע היום ניתן למנות: סיוע בהקמה ובפיתוח של אזורי תעשייה, מענקים להקמה והשקעה במפעלים, מסלולי עידוד תעסוקה תוך מתן דגש לאוכלוסייה הערבית והחרדית, מתן הכשרות מקצועיות במגוון רחב של תחומים, עידוד עסקים קטנים ובינוניים, סיוע במעונות יום כדי לעודד יציאה של נשים לעבודה.
 
בן אליעזר אמר בכנס כי "אני מכיר כמעט כל אחד ואחת מכם, ומבין את מסירות הנפש והעבודה הקשה, הכרוכים בדרך שאתם עוברים. אני מבין את הקשיים הרבים, אך גם מודע להצלחות הגדולות של רובכם. הצלחות אשר אותן זכיתי לראות במו עיניי בלא מעט יישובים. כל אחד ואחת מכם גם יכול בהחלט להיות גאה בעצמו על חלקו בכך. עשייתכם היא בלתי פוסקת. עשייה של השקעה חסרת תקדים בתשתיות, בחינוך, ברווחה, בתרבות, ובהנחת יסודות נכונים יותר לפיתוח ולתכנון עתידם של התושבים. כל זאת תחת לחץ, מציאות כלכלית לא קלה וטרדות יום יום המגיעות אף לאיום אישי על ביטחונכם וביטחון משפחתכם.
 
"גם ממקומי הנוכחי במשרד התמ"ת אני עושה ובכוונתי עוד לעשות ככל שניתן על מנת לסייע בנושאים עליהם אמון משרד חשוב זה. אנו בעיצומה של מהפכה בתחומים רבים במשרד. כידוע לכם, חייו של כל אזרח ותושב במדינת ישראל ובכל רשות מקומית, משיקים יום יום, שעה שעה, עם מגוון הנושאים עליהם אמון משרד התמ"ת. משרדנו פועל בימים אלה במספר מישורים, כאשר היעד המרכזי הינו עידוד התעסוקה ופיתוח התעשייה תוך מתן דגש לפריפריה.