בליל הסדר נשתה כ-7.5 מיליון בקבוקי יין

התאחדות התעשיינים מדווחת כי כ-90% מהם מתוצרת כחול-לבן. מכירות היין לקראת החג יסתכמו השנה בכ-160 מיליוני שקל, גידול של 5%-10% לעומת פסח קודם


00:00 ,29.03.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

התאחדות התעשיינים מדווחת כי כ-90% מהם מתוצרת כחול-לבן. מכירות היין לקראת החג יסתכמו השנה בכ-160 מיליוני שקל, גידול של 5%-10% לעומת פסח קודם
 
עם ישראל ישתה בליל הסדר ובחג הפסח כ-7.5 מיליון בקבוקי יין - 90% מהם מתוצרת כחול-לבן. כך עולה מבדיקה שערכה התאחדות התעשיינים בקרב יצרני היינות.
 
מכירות היין לקראת הפסח יסתכמו השנה בכ-160 מיליוני שקלים, מהווה גידול של 5%-10% לעומת פסח אשתקד.
 
היצרנים מדווחים כי מחירו של בקבוק נע בממוצע בין 16 ל-95 שקלים.
 
מבדיקה שערכה התאחדות התעשיינים עולה כי יצרני היינות השקיעו בשנה האחרונה כ-54 מיליוני שקלים בציוד, בטכנולוגיות ובפיתוח יינות חדשים. מדובר בגידול של 5%-10% בהשקעות לעומת שנה קודם לכן.
 
כן מדווחים היצרנים כי בפסח השנה נראה כי הצרכן הישראלי מתחיל לרכוש יינות יוקרתיים באיכות גבוהה יותר. בחג זה גם בולטת התופעה של הגדלת רכישות של יינות מתוצרת כחול-לבן לעומת יבוא.
 
ממכון היצוא נמסר כי יצוא היין לפסח גדל השנה בכ-14% לעומת אשתקד והסתכם בכ-7.75 מיליוני דולרים. יצואני היין שלחו השנה כ-22 אלף בקבוקי יין לתרמילאים ומטיילים ישראלים השוהים בתאילנד, הודו, נפאל ועוד.