בליזובסקי לשר הפנים: מאות מבנים במפעלי התעשייה עומדים ריקים אך מחוייבים בתשלום מלא של ארנונה

בליזובסקי קורא לשנות התקנות כך שתינתן הנחה אוטומטית בארנונה על מבנים ריקים ללא תלות ברשות המקומית - עשוי להוריד העלות למפעל בעשרות אלפי שקלים בשנה


00:00 ,22.02.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
בליזובסקי קורא לשנות התקנות כך שתינתן הנחה אוטומטית בארנונה על מבנים ריקים ללא תלות ברשות המקומית - עשוי להוריד העלות למפעל בעשרות אלפי שקלים בשנה

בשל המיתון בתעשייה - מאות מבנים במפעלים עומדים ריקים אך מחוייבים בתשלום מלא של ארנונה. כך טוען יורם בליזובסקי, מנכ"ל התאחדות התעשיינים במכתב לשר הפנים אברהם פורז.

בליזובסקי טוען, כי בשל המשבר בתעשייה ביצעו מאות מפעלים תהליכי התייעלות שכללו סגירת קווי יצור. דבר זה הקטין את שטחי הפעילות במפעלי התעשייה והותיר רבים מהמבנים ללא שימוש.

מנכ"ל התאחדות התעשיינים קורא לשר הפנים, אברהם פורז לשנות התקנות, כך שתינתן למפעלים הנחה אוטומטית בארנונה על מבנים ריקים, ללא תלות באישור הרשות המקומית - דבר שעשוי להוריד את העלות למפעל בעשרות אלפי שקלים לשנה.

יצויין, כי לפני יותר מחודש פורסמו תקנות לפיהן ינתנו הנחות מדורגות בארנונה על מבנים ריקים למשך 3 שנים. הנחה של 100% בחצי השנה הראשונה, הנחה של 66% ב-6 החודשים הבאים והנחה של 50% בשנתיים שלאחר מכן.

אך בעקבות לחץ הרשויות המקומיות, תקנות אלו שונו ע"י שר הפנים, והוקשחו באמצעות הענקת הסמכות להחלטה על מתן ההנחות לוועדות ברשויות המקומיות. כמו כן, שונו שיעורי ההנחות כך שהם מהווים תקרה מקסימלית למתן הנחות, ולכן הרשויות המקומיות יוכלו לתת הנחה בשיעורים נמוכים יותר.

ההחלטה החדשה, טוען בליזובסקי, במכתבו, הינה מתכון לקבירת הנושא ע"י הרשויות המקומיות באמצעות מנגנונים מוכרים של בירוקרטיה מסורבלת ועיכובים במתן האישורים.

מנכ"ל התאחדות התעשיינים טוען, כי על משרד הפנים והרשויות המקומיות להפנים שהקשחת התקנות להנחות על בנינים ריקים תפגע בסופו של דבר גם ברשויות עצמן. שכן אי מתן הקלה זמנית ומוצדקת בנטל הכבד של תשלומי הארנונה על המפעלים - יקשה על הפעילות שלהם ובמקרים מסויימים יוביל לסגירה.

בליזובסקי מדגיש שלמפעל המשלם ארנונה על שטחים ריקים נגרם גם כך נזק משמעותי שכן התשואה על הנכס עומדת על אפס.