ביצוע מחקרים לשיפור רווחת האווזים

ועדת השרים לחקיקה תדון ביום ראשון (4 בספטמבר) בהצעת שר החקלאות לתת ארכה של שלוש שנים לביצוע מחקרים לשיפור רווחת האווזים. אנשי עסקים נערכים להעברת ענף האווזים לצפון ירדן אם הוא יסגר בישראל


00:00 ,04.09.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

ועדת השרים לחקיקה תדון ביום ראשון (4 בספטמבר) בהצעת שר החקלאות לתת ארכה של שלוש שנים לביצוע מחקרים לשיפור רווחת האווזים. אנשי עסקים נערכים להעברת ענף האווזים לצפון ירדן אם הוא יסגר בישראל
 
ועדת השרים לחקיקה תדון ביום ראשון (4 בספטמבר) בהצעת שר החקלאות, ישראל כ"ץ, לתת ארכה של שלוש שנים לביצוע מחקרים לשיפור רווחת האווזים בעת הפיטום. ההצעה נועדה לאפשר לאנשי המחקר החקלאי לבצע את סדרת הניסויים באמצעים להקל על האווזים בעת הפיטום, תוך מעקב אחר הנעשה בתחום זה באיחוד האירופי ועל פי דרישות בג"צ. במידה והמחקר יכשל יסגר הענף בהסכמה. לאורך התקופה גידול האווזים יעשה בפיקוח של השירותים הוטרינרים במשרד החקלאות.
 
מזכיר ארגון מגדלי האווזים, חי בנימיני, אמר שהמגדלים מתחייבים לקבל את המלצות החוקרים ולפעול על פיהם. אם ועדת השרים לחקיקה תדחה את הצעת שר החקלאות המשמעות היא סגירה של הענף ופירושה 600 מובטלים נוספים מקרב המגדלים ועובדי התעשיות הנלוות, רובם באזורי הפריפריה בהם יתקשו למצוא מקום עבודה חדש ומעבר הענף כולו לירדן או לשטחי הרשות הפלשתינאית.
 
לדברי בנימיני, המדען הראשי במשרד החקלאות הכין תוכנית ניסויים רב שנתית כדי לבחון שיטות עבודה חדשות שיעמדו במבחן בג"צ. אין שום הגיון לסגור את הענף בטרם הושלמו הניסויים. ידוע לכל שלאחר שענף נסגר קשה ואפילו בלתי אפשרי להעמיד אותו מחדש על רגליו.
 
מזכיר ארגון מגדלי האווזים אמר שהשר ישראל כ"ץ מגלה אומץ לב ציבורי ורואה לנגד עיניו את מקום פרנסתן של מאות המשפחות העוסקות בענף. ארגוני בעלי החיים שוגים אם הם חושבים שמאבקם מועיל לאווזים. סגירת הענף בישראל תביא למעבר של הגידול לירדן או לשטחי הרשות הפלשתינאית שבהם אין כל פיקוח. התוצאה היחידה תהיה אובדן של ענף יצוא מצליח בהיקף של עשרות מיליוני דולרים בשנה. מוטב שמדינת ישראל תמצא דרכים לבצע את הפיטום תוך דאגה לרווחת האווזים.
 
בנימיני פנה לשרים בבקשה לתמוך בהצעה לתת ארכה לקיום המחקר להבטחת רווחת בעלי החיים על ידי המדענים הטובים בעולם.