בחודשי אפריל-מאי פוטרו 900 עובדי תעשייה

יורם בליזובסקי: לאחר ארבעה רבעונים רצופים של התרחבות, פוטרו כ-900 עובדים במפעלים בחודשים אפריל - מאי 2005; מאידך, התחדשה הצמיחה בתעשייה - גידול של 1.1% בתפוקה


00:00 ,18.08.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

יורם בליזובסקי: לאחר ארבעה רבעונים רצופים של התרחבות, פוטרו כ-900 עובדים במפעלים בחודשים אפריל - מאי 2005; מאידך, התחדשה הצמיחה בתעשייה - גידול של 1.1% בתפוקה.
 
לאחר ארבעה רבעונים רצופים של התרחבות, פוטרו כ-900 עובדים (0.2%) במפעלים בחודשים אפריל – מאי 2005. מאידך, התחדשה הצמיחה בתעשייה והתפוקה עלתה בחודשים אלו ב-1.1% (לעומת הממוצע החודשי ברבע הראשון של השנה). כך מסר יורם בליזובסקי, מנכ"ל התאחדות התעשיינים, על סמך ניתוח חודשי של מצב התעשייה שערך אגף הכלכלה בהתאחדות תעשיינים.
 
בליזובסקי מציין, כי הנסיגה במצבת העובדים בתעשייה נגזרה מחידוש פיטורי העובדים בקבוצת ענפי הטכנולוגיה המעורבת עילית, לצד המשך הפיטורים בקבוצת ענפי הטכנולוגיה המסורתית, וקיפאון בקבוצת ענפי הטכנולוגיה המעורבת מסורתית. הנסיגה קוזזה בחלקה על ידי קליטת עובדים מתונה ביותר בקבוצת ענפי ההייטק.
 
מהניתוח החודשי של התאחדות התעשיינים מתברר כי בחודשים אפריל - מאי 2005 חודשה הנסיגה במצבת עובדי קבוצת ענפי הטכנולוגיה המעורבת עילית, (כימיקלים וזיקוק נפט, כולל תרופות, מכונות וציוד, מנועים וציוד חשמלי). בתקופה זו פוטרו כ- 400 עובדים (0.9%) בענפי הקבוצה, זאת לאחר שמצבת העובדים גדלה ב-0.7% ברבע הראשון של השנה.
 
בדומה, פוטרו כ-700 עובדים (0.6%) במצבת עובדי קבוצת ענפי הטכנולוגיה המסורתית, (מזון, משקאות, טקסטיל והלבשה, עור והנעלה, נייר, דפוס, עץ וריהוט). זאת בהמשך לצמצום מצבת העובדים מזה שלושה רבעונים ברציפות.
 
בנוסף, נרשם קיפאון במצבת העובדים בקבוצת ענפי הטכנולוגיה המעורבת מסורתית בחודשים אפריל – מאי 2005, (כרייה וחציבה, מינרלים אל מתכתיים, מוצרי גומי ופלסטיק, מתכת ותכשיטים). זאת לאחר כשנה רצופה של התרחבות.
 
בליזובסקי מציין, כי בקבוצת ענפי הטכנולוגיה העילית נמשכה מגמת ההאטה בקליטת עובדים. בחודשים אפריל - מאי 2005, נרשמה קליטה מתונה ביותר של כ-200 עובדים (0.3%) בלבד. זאת, לאחר גידול של 0.5% ברבע הראשון של השנה.
 
מנכ"ל התאחדות התעשיינים מוסיף, כי מהניתוח החודשי מתברר כי בחודשים אפריל - מאי 2005, נרשם גידול ריאלי של 2.2% בתפוקת קבוצת ענפי הטכנולוגיה העילית, לעומת הממוצע החודשי ברבע הראשון של השנה. זאת לאחר ירידה של 1.5% בתפוקת הקבוצה ברבע האחרון של השנה.
 
מאידך, נמשכת מגמת ההרעה בתפוקת קבוצת ענפי הטכנולוגיה המעורבת עילית. מדובר בנסיגה ריאלית של 2%, בהמשך לקיפאון ברבע הראשון של השנה.
 
כן נרשמה נסיגה ריאלית של 0.8% בתפוקת קבוצת ענפי הטכנולוגיה המעורבת מסורתית, זאת לאחר ארבעה רבעונים רצופים של צמיחה. (ברבע הראשון של השנה גדלה ריאלית תפוקת הקבוצה ב-3.6%).
 
במקביל, אומר בליזובסקי, חלה נסיגה ריאלית של 0.7% בחודשים אפריל – מאי 2005 בתפוקת קבוצת ענפי הטכנולוגיה המסורתית. (זאת לאחר קיפאון ברבע הראשון השנה).
 
מנכ"ל התאחדות התעשיינים מציין, כי מהניתוח מתברר כי בחודשים אפריל - מאי 2005, חודשה העלייה בפריון העבודה בתעשייה. גידול של 2.2% נרשם בתקופה זו, לאחר נסיגה של 1.1% ברבע הראשון של השנה. עלייה זו חלה על רקע ההאצה בצמיחת התעשייה שהתרחשה במקביל לירידה בשעות העבודה בחודשים אלו.