בועז הירש מונה לעמוד בראש המינהל לסחר חוץ בתמ"ת

בועז הירש (40) נשוי +3 בעל תואר ראשון במשפטים וכלכלה ותואר שני במשפטים. הוא שירת כיועץ המסחרי של משרד התמ"ת בבריסל למול מוסדות האיחוד האירופי. בשנים האחרונות שימש כמרצה בפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית בירושלים לסחר בינלאומי


00:00 ,28.12.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

ועדת המכרזים שעל יד נציבות שרות המדינה בחרה אתמול את בועז הירש לתפקיד ראש המינהל לסחר חוץ במשרד התמ"ת.
 
בועז הירש (40) נשוי +3 בעל תואר ראשון במשפטים וכלכלה ותואר שני במשפטים. הוא שירת כיועץ המסחרי של משרד התמ"ת בבריסל למול מוסדות האיחוד האירופי. בשנים האחרונות שימש כמרצה בפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית בירושלים לסחר בינלאומי.
 
בתפקידו האחרון שימש כממונה על תחום הסכמי הסחר הבילטראליים במינהל סחר חוץ. במסגרת זו הוביל את כניסת ישראל לפרויקט המסחרי הגדול בעולם בתחום החלל- גלילאו. ניהל את המו"מ על הסדרת סוגיית היצוא מהשטחים, יזם את פתיחת המו"מ להסכם סחר חופשי עם מדינות המרקוסור (ברזיל, ארגנטינה, אורוגואי ופרגוואי) הצפוי להתחיל בחודש פברואר הקרוב בירושלים.
 
בועז הירש נבחר מתוך 11 מועמדים אשר התמודדו על התפקיד והוא מחליף את רונית קן אשר מונתה לאחרונה לממונה על ההגבלים העסקיים בתמ"ת.
 
בתוקף תפקידו כסמנכ"ל לסחר חוץ, יהיה אחראי בועז הירש על מערך הסכמי הסחר של מדינת ישראל ועל כ- 50 נציגויות כלכליות הפרוסות ברחבי העולם. כמו כן יהיה אחראי על המטה לקידום השקעות ויעמוד בראש אשכול היצוא של משרד התמ"ת הכולל את מכון היצוא, אשרא (הביטוח לסיכוני סחר חוץ), רשפ"ת, האגף הבינלאומי של מכון התקנים, הממונה על היטלי סחר.
 
מינהל סחר חוץ במשרד התמ"ת אמון על ניהול ונווט מדיניות הסחר הבינלאומית של מדינת ישראל. תחומי הפעילות העיקריים כוללים פעולות לקידום הסחר והיצוא, ייזום ועדכון הסכמי סחר לשיפור תנאי הסחר של ישראל, עידוד ומשיכת השקעות זרות ויצירת שיתופי פעולה אסטרטגיים עם חברות זרות. יחד עם הפעילות בישראל, המינהל מפעיל מערך של נציגים כלכליים אשר מהווים את הזרוע הביצועית של המשרד בשוקי חו"ל.