ארגון מגדלי הפירות מתנגד להפרטת שרות ההדרכה של משרד החקלאות

מנכ"ל ארגון הפירות, גיורא סלע: תוכנית האוצר תביא לנסיגה של החקלאות בישראל ולקץ ההדרכה הציבורית


00:00 ,15.08.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
מנכ"ל ארגון הפירות, גיורא סלע: תוכנית האוצר תביא לנסיגה של החקלאות בישראל ולקץ ההדרכה הציבורית

ארגון מגדלי הפירות מתנגד לתוכנית האוצר להפרטת שרות ההדרכה של משרד החקלאות, הכלולה בהצעת חוק ההסדרים. מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות, גיורא סלע, אמר שתוכנית האוצר תביא לקץ ההדרכה הציבורית בחקלאות בישראל. הנפגעים העיקריים מכך יהיו החקלאים הקטנים בפריפריה שידם אינה משגת שכירת שרותיו של מדריך פרטי. סלע אמר שארגון מגדלי הפירות תומך בהתנגדותם של שר החקלאות, ישראל כ"ץ והנהלת משרד החקלאות לתוכנית האוצר ויפעל להורדתה מסדר היום.

שרות ההדרכה של משרד החקלאות מעסיק כיום כ-230 מדריכים ועובדי מטה, בתקציב של 48 מיליון שקל בשנה. על פי תוכנית האוצר, ישארו בשרות ההדרכה 47 עובדי במטה המרכזי בלבד ואילו ההדרכה עצמה תעשה על ידי מדריכים פרטיים. כל חקלאי יקבל זכות לרכישת שרותי הדרכה בשוק הפרטי ויהנה מסבסוד ממשלתי. בימים האחרונים קיימו ראשי ארגוני המגדלים בענפי הפירות, הפרחים, הירקות, ההדרים והעופות סדרת פגישות עם נציגי האוצר ושרות ההדרכה על מנת ללמוד את פרטי התוכנית.

מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות אמר שלארגוני החקלאים ניסיון ארוך שנים של הפרת הבטחות מצד משרד האוצר. אנו מעריכים שהסובסידיה שמשרד האוצר מבטיח לרכישת הדרכה בשוק הפרטי תחזיק מעמד מקסימום שנה – שנתיים ולאחריהם יבוטל התקציב והחקלאים ישארו בלי יכולת לשכור שרותי מדריכים מקצועיים.

לדברי סלע, החקלאות בישראל היא מושא להערצה בכל חלקי העולם, והדבר הושג בשילוב כוחות של החוקרים, המדריכים והחקלאים. בחקלאות של המאה ה-21 יש חשיבות עליונה בשמירה על הרמה המקצועית כדי לעמוד בתחרות ביצוא וגם בשוק הישראלי. אם משרד האוצר יפגע בהדרכה הציבורית תקטע ההתפתחות של החקלאות ונתחיל בנסיגה עד להעלמות מהמדפים באירופה.

סלע הדגיש שהארגון יהיה שותף לכל תוכנית אחראית שמטרתה התיעלות ושיפור השרות לחקלאים אך לא לסגירת שרות ההדרכה.