ארגון מגדלי הפירות: המחסור בעובדים יפגע ביצוא

מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות, אילן אשל טוען כי המחסור בעובדים תאילנדים צפוי להביא לירידה של 20% ביצוא האבוקדו לעומת התחזיות ולנזק של 40 מיליון שקל


00:00 ,02.12.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות, אילן אשל טוען כי המחסור בעובדים תאילנדים צפוי להביא לירידה של 20% ביצוא האבוקדו לעומת התחזיות ולנזק של 40 מיליון שקל
 
המחסור בעובדים תאילנדים בחקלאות צפוי להביא לירידה של 20% ביצוא האבוקדו לעומת התחזיות, כך מסר מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות, אילן אשל. לדבריו, מתחילת העונה בחודש אוקטובר יש עיכוב מצטבר בקטיף וכתוצאה מכך נפגע היצוא.
 
חשוב לדעת שזו רק ההתחלה ואנו נמצאים בפתח שיא עונת היצוא של האבוקדו, אומר אשל. אם הממשלה לא תאפשר הבאת העובדים באופן מיידי אנו צופים שיצוא האבוקדו יסתכם השנה ב-40 אלף טון במקום 50 אלף טון פוטנציאלים שנמצאים על העצים וממתינים לקטיף. הנזק לחקלאים ולקופת המדינה צפוי להסתכם ב-40 מיליון שקל.
 
החקלאים, בסיוע המדינה, השקיעו בשנים האחרונות עשרות מיליוני שקלים בנטיעת מטעי אבוקדו לאורך החוף ובעמקי הצפון ובמקום שכולנו נהנה מהיצוא, אנו סופגים הפסדים, אומר אשל. אנו גם פוגעים בשמנו הטוב כיצואנים אמינים מאחר והלקוחות בחו"ל לא מקבלים את הפרי במועד ופונים לספקים אחרים.
 
בדיון שערכה הוועדה לביקורת המדינה בנושא המחסור בעובדים מתח יו"ר הועדה, ח"כ יואל חסון, ביקורת קשה על התנהלות משרדי הממשלה ואמר שהמדינה חייבת לעמוד בהסכם עם החקלאים ולדאוג לכך שעד ל-1 בינואר 2010 יהיו בישראל 26 אלף עובדים תאילנדים. הוא תבע מנציגי משרדי הממשלה להציג בתוך שבועיים נוהל מחייב שיהיה ברור לכולם להסדרת הבאת העובדים לארץ. 
 
בעקבות החרפת המחסור בעובדים יזם מטה המאבק של התאחדות חקלאי ישראל הפגנת ענק שתיערך ב-13 בדצמבר בקרית הממשלה בירושלים.
 
במקביל פתחו החקלאים במסע טרקטורים בדרום הארץ כמחאה נגד מדיניות הממשלה. המסע יצא מהערבה והתיכונה ויעבור בכבישי הנגב הצפוני ומרכז הארץ.