אסי שמלצר: ״מעריך שהרווחיות תיפגע בשנת 2024״

יו״ר שלמה אחזקות ומבעלי מספנות ישראל השתתף אתמול בוועידת עתיד ישראל באוניברסיטת תל אביב ואמר כי ״הרווחיות הולכת ופוחתת והספקים נשחקים כי יש גבול כמה אפשר להעלות מחירים והעלויות עולות. זה לא מכסה או משאיר באותה רמת רווחיות״


09:32 ,20.06.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

לילך אשר טופילסקי, שותפה בכירה בקרן פימי, הראל ויזל מנכ״ל ובעלים קבוצת פוקס ויזל ואסי שמלצר יו״ר שלמה אחזקות, השתתפו אתמול בוועידת אוניברסיטת ת״א - עתיד ישראל.

 

לילך אשר טופילסקי: ״אנחנו בסיטואציה כל כך מורכבת ובעייתית חברתית כלכלית ביטחונית ובמשברים כאלה הדבר הנכון ביותר הוא להחזיר את המנדט לעם. אין ספק שאנחנו צריכים יותר את הממשלה תומכת בעסקים ועובדת יחד איתם. העסקים בצפון קורסים ולאו דווקא מקבלים את התמיכה הנכונה״.

 

הראל ויזל: ״אני רוצה שכל שקל יופנה לכל העם ולא לסקטור מסוים בעם או שיקבל פי עשר מאשר האמצע שצריך את זה. שנתיים אני עובד על פרויקט ומבינים שלא רוצים לעשות איתך עסקים כי אתה ישראלי. זה מוציא המון אמוציות, בטח כשברקע מלחמה ופצועים. ברור לי שזה לא הזמן הנכון לחברות ישראליות לפנות לגופים באשר לישראל. הבעיה הגדולה שתהיה לנו היא אחרי המלחמה מפני שהתרגלנו ללבנון 2 לצוק איתן ולדברים קטנים ותמיד כולנו חשבנו וגם החברות בחו״ל שיש פעם בארבע שנים מבצע או מלחמה והכל חוזר. עכשיו זה ארוך מאד וצריכים לחשוב השלכות קדימה״. 

 

לילך אשר טופינסקי: ״יש בעיה האם הסנטימנט השלילי נגד ישראל נובע מהמצב הביטחוני או שהוא משהו שיימשך גם הלאה. אנחנו צריכים לעבוד קשה בלוודא שמותג ישראל שהיה מותג טוב, יהיה כזה גם בעתיד. משקיעים שלא נמצאים כאן פחות אין להם הסנטימנט כמו לא לאלה שהולכים איתנו שנים והשיחות מולם הן אחרות. זה בזבוז זמן להיכנס למו״מ איתם בתקופה כזו כי הם לא ישקיעו כעת״.

 

אסי שמלצר: ״ישראל היא פירמה חזקה יותר מהאינדיבידואל והיא מסוגלת לעבור משברים אם היא פירמה חזקה. צריכים להסתכל לטווח הקצר והארוך ולוודא שהפירמה שלנו תמשיך למרות הקשיים והתקופה המאד קשה מכל הבחינות״. 

 

הראל ויזל: ״אני מפחד שיסתכלו על ישראל ויחפשו תשואות טובות ויקטלגו אותנו כמקום יותר מסוכן ויבקשו תשואות גבוהות וזה הגיוני״. 

 

לילך אשר טופינסקי: ״חייבים לחזק את התעשיות שעובדות וחורקות שיניים והן ממשיכות וחייבים לתמוך בהן כי לאורך זמן קשה לשמר אותן. אנחנו מאד מאמינים בחברות יש לנו מפעלים בקריית שמונה ובאשקלון וכולם עובדים הרבה יותר קשה ומאבדים לקוחות לעיתים כי הם נמצאים בקו עימות. החברות שלנו בשנת 2024 יצמחו ואפילו דו ספרתי מול 2023. זה שיש אבטלה נמוכה נובע מדמוגרפיה והייטק וזה חשוב לשמר את זה אבל לאורך זמן מדינה עם גירעון גבוה ותקציב חורג בכאלה היקפים כן תיפגע וזה יחלחל גם לנתונים אלה״. 

 

אסי שמלצר: ״הרווחיות הולכת ופוחתת והספקים נשחקים כי יש גבול כמה אפשר להעלות מחירים והעלויות עולות. זה לא מכסה או משאיר באותה רמת רווחיות ואני מעריך שבשנת 2024 נראה שלמרות שהמחזורים יישארו אותו הדבר תהיה פגיעה ברווחיות״.

 

לילך אשר טופינסקי: אנחנו בסיטואציה כל כך מורכבת ובעייתית חברתית כלכלית ביטחונית ובמשברים כאלה הדבר הנכון ביותר הוא להחזיר את המנדט לעם. אין ספק שאנחנו צריכים יותר את הממשלה תומכת בעסקים ועובדת יחד איתם. העסקים בצפון קורסים ולאו דווקא מקבלים את התמיכה הנכונה״. 

 

הראל ויזל: ״אני חושב שזה זמן שהגושים האמצעים יהיו ביחד ולא קיצוניים מכל הקצוות ואין דרך אחרת מאשר בחירות וצריכים שאנשי האמצע ימשיכו כשהקיצוניים בחוץ. צריכים אמצע חזק ו-70 אחוז לפחות של קונצנזוס עם הגופים הכי חזקים. העם שלנו צריך אחדות״.