אישור תכנית "ירושלים מערב" תביא להקמת 400 מפעלים באזור

רן טוטנאור: באם תאושר התוכנית לפיתוח "ירושלים מערב" - יוקמו באזור כ-400 מפעלי תעשייה שיעסיקו 11 אלף עובדים עד 2020; הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בירושלים קיבלה את דרישת התאחדות התעשיינים בעיר, לפיה אזורי התעשייה בתוכנית ישמרו לתעשייה ומלאכה בלבד


00:00 ,14.12.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

רן טוטנאור: באם תאושר התוכנית לפיתוח "ירושלים מערב" - יוקמו באזור כ-400 מפעלי תעשייה שיעסיקו 11 אלף עובדים עד 2020; הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בירושלים קיבלה את דרישת התאחדות התעשיינים בעיר, לפיה אזורי התעשייה בתוכנית ישמרו לתעשייה ומלאכה בלבד.
 
באם תאושר התוכנית לפיתוח "ירושלים מערב" (תוכנית ספדי), יוקמו באזור כ-400 מפעלי תעשייה שיעסיקו 11 אלף עובדים עד שנת 2020. כך מעריך רן טוטנאור, יו"ר סניף התאחדות התעשיינים במרחב ירושלים ומנכ"ל טוטנאור.
 
לדבריו, מדובר בעתודות הקרקע היחידות שנותרו לתעשייה במרחב ירושלים.
 
הוא גילה, כי חוקר מיוחד, שמונה ע"י הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה של ירושלים קיבל לאחרונה את דרישת התאחדות התעשיינים בבירה, לפיה - אזורי התעשייה בתוכנית ירושלים מערב ישמרו לתעשייה ומלאכה בלבד ולא "לשימוש אחר".
 
טוטנאור הוסיף, כי מדובר בהישג משמעותי לתעשייה בירושלים, שכן מדובר על קרקע שהיקפה כ-500 דונם אשר לא יעשה בה כל שימוש פרט לתעשייה ומלאכה ושימושים נילווים אשר ישרתו את התעשייה.
 
יו"ר תעשייני ירושלים מדגיש, כי הכל כפוף לכך שהמועצה הארצית לתכנון ולבניה תאשר את התוכנית ותקבל את המלצות החוקר. בימים אלו נושא זה עומד על שולחנה של המועצה הארצית לדיון ולאישור.
 
יצויין, כי "תוכנית ספדי" היא תוכנית לפיתוח ירושלים ממערב. לפי התוכנית יתווספו לשטחי הבירה כ-25 אלף דונם למגורים, תעשייה ותיירות. מדובר בתוספת של כ-25% משטח העיר הקיימת. יוזמי התוכנית הינם הרשות לפיתוח ירושלים ועיריית ירושלים.