אינטל, צורן, ג'נרל אלקטריק וגב-ים ישקיעו 50 מיליון דולר בפארק מת"ם בחיפה

אושרה בקשת החברות אינטל, צורן, ג'נרל אלקטריק וגב-ים, להקמת מבנים חדשים בפארק מת"מ בחיפה. היקף ההשקעה בפרוייקטים, ששטחם יגדיל את הפארק בכ- 60 אלף מ"ר, עומד על כ- 50 מיליון דולר. הפרויקטים שאושרו לבניה, יכללו אגף חדש של חברת אינטל, מבנה חדש לחברת ג'נרל אלקט


00:00 ,09.08.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

אושרה בקשת החברות אינטל, צורן, ג'נרל אלקטריק וגב-ים, להקמת מבנים חדשים בפארק מת"מ בחיפה. היקף ההשקעה בפרוייקטים, ששטחם יגדיל את הפארק בכ- 60 אלף מ"ר, עומד על כ- 50 מיליון דולר. הפרויקטים שאושרו לבניה, יכללו אגף חדש של חברת אינטל, מבנה חדש לחברת ג'נרל אלקטריק, מבנה חדש לחברת צורן ובניין שלישי להשכרה - "מגדל מת"ם 3". ההערכה היא כי מהלך ההרחבה והבנייה יימשכו כשלוש שנים.
 
מרכז המו"פ של חברת אינטל, בו מועסקים כיום כ-1,900 עובדים, פועל כיום בשטח של כ-47 אלף מ"ר במת"ם. אינטל תשקיע כ-90 מיליון שקל בהקמת אגף חדש בשטח כולל של 20 אלף מ"ר. אינטל היא החברה היחידה במת"ם, המחזיקה מבנים בבעלותה.
 
מבנה חדש יוקם עבור חברת ג'נרל אלקטריק בהשקעה של 54 מיליון שקל. הקמת המבנה, בשטח של 15,000 מ"ר לשטחים עיקריים ו-2,800 מ"ר לחניונים, צפויה להסתיים בספטמבר 2007. פרויקט נוסף מיועד עבור חברת צורן, הפועלת כיום במת"ם בשטח של 5,300 מ"ר. 47 מיליון שקל יושקעו בהקמת מבנה חדש בשטח של 10,000 מ"ר, אליו תעבור החברה.
 
הבנייה במת"ם כוללת גם הקמת מרכז אנרגיה נוסף לפארק, בהשקעה של 7.5 מיליון שקל. המרכז יוקם במתכונת דומה למרכז האנרגיה הפועל כיום בשטח של 700 מ"ר ומשרת את חברות הפארק. המרכז החדש יכפיל את כושר ייצור האנרגיה הקיים באתר.
 
פארק ההיי-טק מת"ם, הממוקם במבואות הדרומיים של חיפה, הוא פארק ההיי-טק הוותיק והגדול בישראל. הוא נמצא בבעלות משותפת של החברה הכלכלית לחיפה וחברת גב-ים. הפארק פועל כקמפוס סגור בשטח של 270 דונם ובו שטחי יצור ומו"פ על פני שטח בנוי של כ-185 אלף מ"ר, עם תחזית לתוספת של 150 אלף מ"ר. במת"מ פועלות כ-50 חברות היי-טק המובילות בתחומן, בהן IBM, אלביט מערכות, צים, מיקרוסופט, פיליפס, CMT, היולט פקארד ונטמנג', המעסיקות כ-5,000 עובדים.
 
לדברי יונה יהב, ראש עיריית חיפה, חיפה אטרקטיבית ביותר עבור אנשי עסקים ויזמים המסוגלים לזהות הזדמנויות עסקיות וקרקע טובה כדי להפרותן. "לאחר תקופת הנבטה ארוכה משיקים בחיפה פרויקטים בהיקף של 4 מיליארד ש"ח", אמר יהב. "האיכויות של חיפה מקרינות גם על קווי המתאר של פיתוחה הכלכלי של העיר. העיריה בראשותי מבטיחה לסייע ולפתוח בפני היזמים כל "חסם ביורוקטי".