איגוד לשכות המסחר פועל להחמרת ענישת זייפני תרופות

איגוד לשכות המסחר גיבש הצעת חוק לתיקון פקודת הסמים המסוכנים. דו"ח בינלאומי של ארגון TSI קובע כי מדינת ישראל נמצאת במקום השמיני בעולם בזיוף תרופות


00:00 ,27.08.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

איגוד לשכות המסחר גיבש הצעת חוק לתיקון פקודת הסמים המסוכנים. דו"ח בינלאומי של ארגון TSI קובע כי מדינת ישראל נמצאת במקום השמיני בעולם בזיוף תרופות
 
איגוד לשכות המסחר גיבש הצעת חוק לתיקון פקודת הסמים המסוכנים, לפיה כל ההוראות המחמירות הכלולות בפקודת הסמים המסוכנים כנגד סוחרי סמים יחולו במידה שווה גם על סוחרים וכל מי שמעורב בזיוף תרופות. 
 
"תופעת זיוף התרופות הפכה למכת מדינה. לשוק הישראלי מוחדרות תרופות מזויפות בכמויות הולכות וגדלות ועל המחוקק להתערב מיידית בעניין, להביע את שאט נפשו מפעילות הרסנית זו ולדעת להגן על הציבור". כך נמסר בפנייתו של נשיא האיגוד, אוריאל לין, לשר הבריאות, יעקב בן-יזרי. בדיון משותף עם האיגוד, אמר השר כי יתמוך בהצעת החוק על מנת להילחם בנגע הפצת התרופות המזויפות.
 
דו"ח בינלאומי של ארגון TSI (Trading Standards Institute ) קובע כי מדינת ישראל נמצאת במקום השמיני בעולם בזיוף תרופות. ה- FDAUS Food and Drug Administration)), מונה את ישראל יחד עם סין, הודו ומקסיקו, כאחת המדינות שכל יבוא תרופות מהן חשוד כמזויף.
                                      
לדברי לין, שימוש בתרופה מזויפת מסוכנת לגופו של אדם לא פחות משימוש בסם מסוכן. על מנת ליצור את ההרתעה הדרושה יש להחיל את כל ההוראות המחמירות בפועל על אלה שפעילותם קשורה לייצור, שיווק או הפצה של 'תרופות' אלו.
 
"הסנקציה החריפה ביותר המופעלת היום כנגד סוחר סמים שהורשע בדין היא החרמת רכושו והחרמת רכוש בני משפחתו. פגיעה בבסיס הכלכלי של העוסקים בסחר בתרופות הוא האמצעי הבדוק להרתיע את הסוחרים, שכמות העושר הנאגרת בידיהם גדולה ומפתה אותם ליטול סיכונים".
 
לין מסר כי על מזייפי התרופות יחולו ההוראות הנוספות בפקודת הסמים המסוכנים, ביניהן: תקופת מאסר ממושכת, שלילת רשיון ושלילת דרכון.