איגוד לשכות המסחר: יש להפריד כללי שווי השימוש ברכב צמוד לשתי קטגוריות נפרדות

האיגוד מציע לאוצר כי שינוי תקנת שווי השימוש בכלי רכב צמוד תתייחס בנפרד לרכבי הנהלה לעומת רכבים המשמשים כאמצעי ייצור. לין: יש למנוע פגיעה חמורה בציבור רחב של עובדים


00:00 ,12.06.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

האיגוד מציע לאוצר כי שינוי תקנת שווי השימוש בכלי רכב צמוד תתייחס בנפרד לרכבי הנהלה לעומת רכבים המשמשים כאמצעי ייצור. לין: יש למנוע פגיעה חמורה בציבור רחב של עובדים
 
איגוד לשכות המסחר מציע לאוצר כי שינוי תקנת שווי השימוש בכלי רכב צמוד תתייחס בנפרד לרכבים המשמשים לצורכי עבודה (שירות, מכירות, טכנאים וכו') שבלעדיהם לא ניתן לתפקד, לעומת רכבי הנהלה, וזאת בכדי למנוע פגיעה חמורה בציבור רחב של עובדים.
 
בימים אלה פועל משרד האוצר לשינוי תעריפי שווי השימוש על כלי רכב צמוד, המשולם ע"י עובד שמקבל רכב ממקום עבודתו. על בסיס בדיקה מקיפה שנערכה באיגוד לשכות המסחר עולה כי התקנה תשפיע גם על עשרות אלפי עובדים שאינם בדרג ניהולי, המשתמשים ברכבי שירות לצורכי ביצוע העבודה.
 
לאור השפעותיו הנרחבות של מהלך זה על עסקים רבים המחזיקים צי רכבים לצורך שיווק או מתן שירות ללקוחות, התקיימה לאחרונה ישיבה דחופה של נשיאות איגוד לשכות המסחר בהשתתפות נציגים בכירים מהמגזר העסקי המחזיקים ציי רכב גדולים, ביניהם יבואני מזון, ציוד רפואי, תמרוקים, מוצרי טכנולוגיה ותוכנה ועוד, בנוסף השתתפו נציגי חברות הליסינג ויבואני הרכב.
 
בישיבה הוחלט לבדוק מול האוצר אפשרות של יישום שיטת דיווח, בדומה לתקנה 18 בחוק המע"מ, על בסיס עיקר השימוש והתפקיד שנעשה ברכב (עסקי או פרטי), ו/או במידה והחברות יחפצו בכך - ניהול מדויק של ספר רכב שייתן תמונה מלאה על השימוש ברכב.
 
אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, אשר שימש כעבר כממונה על הכנסות המדינה, אמר כי "ללא התיקון המבוקש, תוספת המס שתוטל על העובדים שעבורם הרכב הינו כלי עבודה חיוני, תגדל באופן משמעותי ותגיע לרמה של כפל המיסוי הנהוג כיום". בנוסף, אמר לין כי, מדובר בעובדים שאינם ברמות השכר הגבוהות והתוצאה המעשית לכך תהיה הגדלת נטל המס המוטל עליהם, על אף הרפורמה במס הישיר.
 
אריה זייף, סגן נשיא האיגוד ומנכ"ל דובק, שכיהן בעבר כמנהל אגף המכס והמע"מ, ציין כי בחברות רבות העוסקות בשיווק, בהפצה ובמתן שירותים ללקוחות, הרכב הוא גורם יצור כמו כל ציוד אחרהמביא הכנסות לחברה, עליהן היא משלמת מס.