איגוד לשכות המסחר השיק פורום אינטרנטי לחיסכון פנסיוני

מטרת הפורום היא לתת מענה מקצועי למעסיקים ולעובדיהם במגוון נושאים בנושא ההפרשות לביטוח פנסיוני. צו ההרחבה לביטוח פנסיוני במשק שניתן לאחרונה מחייב כל מעסיק להפריש להסדר פנסיוני עבור עובדיו


00:00 ,23.03.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

מטרת הפורום היא לתת מענה מקצועי למעסיקים ולעובדיהם במגוון נושאים בנושא ההפרשות לביטוח פנסיוני. צו ההרחבה לביטוח פנסיוני במשק שניתן לאחרונה מחייב כל מעסיק להפריש להסדר פנסיוני עבור עובדיו
 
איגוד לשכות המסחר הקים פורום אינטרנטי חדש שמטרתו לתת מענה מקצועי למעסיקים ולעובדיהם במגוון נושאים בנושא ההפרשות לביטוח פנסיוני. את הפורום מנהל איל עצמון, מנהל בכיר בחברת מנורה מבטחים, אשר ישיב לשאלות הגולשים.
 
שאלות לדוגמה שנשאלו בפורום: מתי יחול צו ההרחבה? על איזה סוג עסקים ישנו הסדר מיטיב הקובע הפרשות גבוהות יותר? כיצד נערכים להיבטי המס השונים? מה מעמדם של כספים שנצברו בקופות הוניות לעומת קופות מרכזיות לפיצויים? מהו שיעור ההפרשה לאובדן כושר עבודה? ועוד.
 
כידוע, לאחרונה ניתן צו הרחבה לביטוח פנסיוני במשק, המחייב כל מעסיק להפריש להסדר פנסיוני עבור עובדיו. בנוסף, בימים אלה משלים אגף שוק ההון במשרד האוצר רפורמה בתחום הפנסיה והחיסכון לטווח הארוך, ובהם אפשרות לניוד החיסכון הפנסיוני, ובעתיד גם קביעת מסלולי חיסכון תלויי סיכון בהתאם לגיל העמיתים.

שורת צעדים אלו, משליכים על החיסכון הפנסיוני ארוך הטווח של כל אזרח בישראל ובייחוד חשובים עבור המעסיקים המתמודדים מול מציאות חדשה המחייבת היערכות מחודשת, לרבות חשיפה לתביעות משפטיות בשל אי כיסוי פנסיוני מספיק, או השלכות מיסוי על העסק.

לדברי רונן סולומון, מנהל תחום פיננסים ושוק ההון באיגוד לשכות המסחר, "כיום קיים בלבול רב בקרב הציבור בכל הנוגע לחיסכון הפנסיוני. חברות רבות לא יודעות באיזה מסלול יש לבטח את עובדיהם, והאם חל עליהם הסכם פנסיוני מטיב או צו הרחבה כללי. רבים אינם יודעים האם הכיסוי שיש להם מספיק ליום הפרישה או כיצד ניתן לדעת עד כמה הרכב החיסכון הוא מסוכן או סולידי. בנוסף, עובדים רבים לא תמיד יודעים מהם זכויותיהם ומה ניתן לעשות אם לא יקבלו את המגיע להם על-פי חוק. מטרת הפורום לפתוח צוהר לעולם החיסכון הפנסיוני, ולסייע במציאת פתרונות לבעיות פרטניות".