איגוד לשכות המסחר: הוקמה חטיבה למיסוד יבוא מוצרי חשמל ואלקטרוניקה לבית

חברות מובילות לייבוא מוצרי חשמל ואלקטרוניקה ביתיים קוראות לאכיפה מקיפה ושוויונית של חקיקת הגנת הצרכן. בין החברות: אלקטרה, ישפאר, ברימאג, קריסטל, ניופאן, B.S.H וקרדן סחר המהוות מעל 50% מהענף בישראל


00:00 ,26.09.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

חברות מובילות לייבוא מוצרי חשמל ואלקטרוניקה ביתיים קוראות לאכיפה מקיפה ושוויונית של חקיקת הגנת הצרכן. בין החברות: אלקטרה, ישפאר, ברימאג, קריסטל, ניופאן, B.S.H וקרדן סחר המהוות מעל 50% מהענף בישראל
 
החברות המובילות בשוק לייבוא מוצרי חשמל ואלקטרוניקה ביתיים הקימו את 'חטיבת מוצרי חשמל ואלקטרוניקה לבית', במסגרת איגוד לשכות המסחר. זאת במטרה למסד את תחום החשמל והאלקטרוניקה לצריכה ביתית ולפעול לקידומו ולמיצובו בתדמית הציבורית. במסגרת זו, החטיבה תפעל לקידום אכיפה נאותה ושוויונית של חקיקת הגנת הצרכן, בין היתר לאור כניסתן לתוקף של תקנות הגנת הצרכן (אחריות ושירות לאחר מכירה) לפני כשבוע (ביום 19/09/2006). כמו כן החטיבה תפעל בכדי שתחום הייבוא של מוצרי חשמל ואלקטרוניקה לבית יהיה יעיל ומסודר יותר.
 
חברי החטיבה, התומכים בחקיקה החדשה, הביעו תקווה כי בחקיקה זו ובאכיפתה הנאותה והצודקת יהיה כדי להביא לסדר בענף, אשר בשנים האחרונות סבל מבעייתיות רבה בתחום האכיפה, כשהתוצאה המיידית הייתה סבל רב לצרכן.
 
חברי החטיבה יבקשו להציג בפני רשויות המדינה מודל חדש לטיפול בבעיה אקוטית זו, הפוגעת קשות בשחקנים שומרי החוק של הענף ובשמם הטוב של כלל העוסקים בתחום. במסגרת המודל, יבואן אשר לא יהיה בידו להציג לרשויות המדינה אישור בדבר עמידה בכל דרישות חוקי המדינה לא יוכל לייבא את המוצרים, והם יעוכבו במכס, כפי שנהוג בתחומים אחרים.
 
רפי פרידמן, מנכ"ל חברת אלקטרה מוצרי צריכה ויו"ר החטיבה, מסר כי החברות בחטיבה רואות חשיבות רבה בהסדרת מודל יעיל וצודק לאכיפת חוקי המדינה. פרידמן מסביר כי לא ייתכן שדווקא השחקנים הישרים במשק, אשר עומדים בכל דרישות החוק ומציגים לצרכניהם מערך מקיף, יעיל ואמין של שירות ותמיכה, יהיו אלה שנושאים בנטל בגין יבואנים שאינם עומדים בדרישות החוק ומגלגלים את הבעיות של לקוחותיהם לפתחן של החברות המסודרות.
 
חטיבת מוצרי חשמל ואלקטרוניקה לבית באיגוד לשכות המסחר, כוללת את החברות הגדולות והעיקריות בענף, ביניהן: אלקטרה, ישפאר, ברימאג, קריסטל, ניופאן, B.S.H וקרדן סחר, המהוות מעל 50% מהענף בישראל. יצוין כי הענף מגלגל כ-5 מיליארד ₪ בשנה ומפרנס למעלה מ-14,000 בתי אב.
 
חברי החטיבה חתמו על קוד אתי, המחייב אותם לכללים של תחרות ומסחר הגון ועמידה בכל דרישות חוקי ותקנות המדינה, כשבכוונתם להוות דוגמה לקידום התנהגות כזו ואכיפתה בקרב כל העוסקים בענף.