אזור המפרץ: ניסיון לעצור את גל עזיבת העסקים

ב-5 השנים האחרונות עזבו את אזור מפרץ חיפה יותר מ-50 מפעלים. התאחדות התעשיינים בצפון תפעיל פרויקט אבטחה ותקים מנהלת שתשפר את שירותי העירייה לאזור. במרץ יחלו עבודות שיפוץ בהשקעה של 35 מיליון שקל


00:00 ,22.02.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

ב-5 השנים האחרונות עזבו את אזור מפרץ חיפה יותר מ-50 מפעלים. התאחדות התעשיינים בצפון תפעיל פרויקט אבטחה ותקים מנהלת שתשפר את שירותי העירייה לאזור. במרץ יחלו עבודות שיפוץ בהשקעה של 35 מיליון שקל
 
ניסיון משותף של התאחדות התעשיינים צפון ושל עיריית חיפה לעצור את מגמת הנטישה של עשרות מפעלים את אזור מפרץ חיפה. ב-5 השנים האחרונות עזבו את אזור התעשייה במפרץ חיפה יותר מ-50 מפעלי תעשיה, זאת בשל מצבו המופקר והמוזנח של האזור, חוסר בתשתיות, חוסר בהשקעות ותחושה של הפקרות בשטח. כאשר בשנה האחרונה נוספה לכך מכת פריצות וגניבות ותחושה של חוסר בטחון כלכלי ואישי באזור. כך מסרה ליאורה בירנהק-מרקוס, יו"ר סניף התאחדות התעשיינים בחיפה והצפון ומנכ"ל משותף בחברת מנעמים.
 
היא גילתה כי כדי להתמודד עם מכת הפריצות במפרץ חיפה תפעיל התאחדות התעשיינים צפון ביוזמתה וביוזמת העיריה פרויקט אבטחה באזור שיכלול סיורים רבים יותר של המשטרה, קטעים וצירים שייסגרו בשעות הלילה וכן רחובות שבכניסה אליהם יוצב שומר.
 
בירנהק-מרקוס ציינה כי אזור התעשיה במפרץ חיפה יכוסה ע"י 3 חברות שמירה שייבחרו במכרז.
 
יצוין כי כיום מכוסה אזור התעשיה במפרץ חיפה ע"י כ-20 חברות שמירה. צמצום חברות השמירה ל-3 יביא בסופו של דבר לירידה בהוצאות המפעלים בתחום זה.
 
עיריית חיפה בראשותו של יונה יהב תיקח חלק פעיל בפרויקט, זאת בנוסף למשטרת הצפון והמשרד לביטחון פנים.
 
בירנהק-מרקוס הוסיפה כי פרויקט האבטחה שיופעל במפרץ חיפה ישמש כפיילוט ויועתק לאזורי תעשייה אחרים באם יצליח. יו"ר התאחדות התעשיינים בצפון הביעה את מורת רוחה מכך שראשי הארגונים הכלכליים האחרים בחיפה והצפון, קרי לשכת המסחר ובעלי המלאכה, בחרו שלא להצטרף לפרויקט האבטחה. למרות זאת, היא הבטיחה שהתאחדות התעשיינים צפון, תטפל בכל העסקים הנמצאים במפרץ חיפה ללא קשר לחברות בארגון.
 
בירנהק-מרקוס ציינה כי הדבר בולט שבעתיים בעקבות הכרזתם של ראש עיריית חיפה ושל מפקד משטרת זבולון כי, ללא שיתוף פעולה מצד כל הגורמים הכלכליים יהיה קשה מאוד לבצע את הפרויקט.
 
בירנהק-מרקוס מסרה עוד כי התאחדות התעשיינים צפון בשיתוף עיריית חיפה תקים מנהלת לאזור התעשיה במפרץ חיפה. המנהלת תתמקד בשיפור שירותי העיריה לאזור, קיצור תהליכים בירוקרטים מול גופי העיריה וקיבוץ כל התעשיינים ובעלי המלאכה לכוח כלכלי אחד איתן שייתן מענה ליתרון היחסי לגודל.
 
הדברים נאמרו במפגש של כ-150 תעשיינים ואנשי עסקים מאזור התעשיה במפרץ חיפה. במפגש שנערך לאחרונה השתתפו ראש העיר חיפה, יונה יהב; יו"ר התאחדות התעשיינים צפון, הגב' ליאורה בירנהק - מרקוס; מפקד משטרת זבולון, ניצב משנה קובי בכר; מנכ"ל העיריה, משה רוזנברג; מנכ"ל חברת יפה נוף, דורון בלשה; מנהל התפעול בעירית חיפה - נור אלדן וחברת ח.ל ייעוץ וניהול פרויקטים שתנהל את פרויקט האבטחה באזור.
 
במפגש הכריז ראש העיר על תחילתו של פרויקט שיפוץ תשתיות נרחב באזור מפרץ חיפה, ביוזמתה של ליאורה בירנהק-מרקוס, יו"ר התאחדות התעשיינים צפון. בפרויקט השיפוץ שיחל בתחילת מרץ, יושקעו כ-35 מיליון שקל והוא יכלול שיפוץ באמצעות חברת יפה נוף של תשתיות תת-קרקעיות, כבישים ומדרכות, תאורה, טיפוח הנוי והגינון וכן שיפוץ חזיתות המפעלים שיבוצע בשיתוף פעולה עם בעליהם.
 
בירנהק-מרקוס קידמה בברכה את רצון עיריית חיפה לטפח את אזור מפרץ חיפה זאת לאחר שבמשך שנים רבות לא הוקצו כלל משאבים לטיפוח האזור. באזור מפרץ חיפה פועלים  כ-80 מפעלים בעיקר בתחומי המתכת והחשמל, הכימיה והמזון.