אושרה הקצאת 2500 דונם להקמת פארק תעשיה משותף ישראלי – פלשתינאי באשכול

הועדה המחוזית לתכנון ובניה דרום אישרה הקצאת 2500 דונם להקמת פארק תעשיה משותף ישראלי – פלשתינאי באשכול. אזור התעשיה יוקם סמוך לכרם שלום וצמוד אליו יוקם אזור תעשיה בתחום הרשות הפלשתינאית על שטח של 1270 דונם


00:00 ,01.04.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
תכנון פארק התעשיה נעשה בשיתוף עם היזם סטף ורטהיימר

הועדה המחוזית לתכנון ובניה דרום אישרה הקצאת 2500 דונם להקמת פארק תעשיה משותף ישראלי – פלשתינאי באשכול. אזור התעשיה יוקם סמוך לכרם שלום וצמוד אליו יוקם אזור תעשיה בתחום הרשות הפלשתינאית על שטח של 1270 דונם. לאחר קבלת אישור המועצה הארצית לתכנון ובניה יחל התכנון המפורט של אזור התעשיה.

התוכנית להקמת פארק התעשיה, בצידו הפלשתינאי, הוכנה ונבחנה כלכלית על ידי סוכנות הממשל האמריקאי לפיתוח בינלאומי, בשיתוף עם הרשות הפלשתינאית לאזורי תעשיה וסחר חופשי. הפארק הישראלי מקודם כפרויקט משותף למועצה האזורית אשכול וליזם סטף ורטהיימר ובתמיכה וסיוע של משרד התעשיה, המסחר והתעסוקה, בראשות השר אהוד אולמרט. בצידו הישראלי של הפארק יוקמו מפעלים עתירי ידע, בתחומי ההייטק, המתכת והפלסטיקה האוטומטית ובצידו הפלשתינאי מתוכננים מפעלי מזון, טקסטיל, אלקטרוניקה, תכנות ותרופות. כל המפעלים יתוכננו כך שלא יגרמו לזהום סביבתי.

הפארק יוקם במתכונת פארקי התעשיה המצליחים בתפן ובעומר והוא יכלול מכללה אקדמית. הפארק יוקם בסיוע של מימון בינלאומי לקידום שיתוף הפעולה בין ישראלים ופלשתינאים.

ראש המועצה האזורית אשכול, אורי נעמתי, מסר שכשתושלם הקמתו של פארק התעשיה יועסקו בו אלפי עובדים ישראלים ופלשתינאים, רובם בעלי הכשרה אקדמאית. לדבריו, בדרום הארץ יש פוטנציאל גדול של מסיימי לימודים גבוהים במקצועות הטכנולוגיה. העובדים במפעלים יוכלו להנות מעבודה במפעלים המודרנים ביותר בתחומם, יחד עם איכות החיים של המגורים בחבל הבשור. פיתוח פארק התעשיה משתלב עם התוכנית להקמת הישוב הקהילתי "שלומית", שימנה 1500 משפחות ומתוכנן לקום בחולות חלוצה בתחום המועצה האזורית אשכול.

נעמתי אמר שפארק התעשיה מתוכנן כך שניתן להקים גם במערכת היחסים הנוכחית עם הפלשתינאים, תוך שמירה על אמצעי הבטחון הנדרשים. אולם אין ספק שלאחר שהמצב המדיני והבטחוני ישתפר יזנק כל האזור קדימה. הפארק נמצא בצומת אסטרטגי של מפגש גבולות של ישראל, מצריים והרשות הפלשתינאית סמוך לנמל תעופה ונמל ימי שמתוכנן לחוף עזה ויהיו לו את כל הנתונים להצליח.