אושרה הקמתן של 6 חברות חממה חדשות

ועדת החממות הטכנולוגיות בראשות המדען הראשי אישרה הקמתן של 6 חברות חממה חדשות בהיקף השקעה של 13 מיליון שקל ומענקי מדינה של 11 מיליון שקל


00:00 ,27.09.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

ועדת החממות הטכנולוגיות בראשות המדען הראשי אישרה הקמתן של 6 חברות חממה חדשות בהיקף השקעה של 13 מיליון שקל ומענקי מדינה של 11 מיליון שקל
 
ועדת החממות הטכנולוגיות, בראשות המדען הראשי, ד"ר אלי אופר, אישרה בישיבתה האחרונה שישה פרוייקטים חדשים בהיקף השקעה של 13 מיליון ₪ כאשר מענקי המדינה הסתכמו ב-11 מיליון ₪.
 
בין הפרוייקטים שאושרו נציין שיטה ומערכת נישאת למדידת לחץ דם רציף, הגדלת קיבולת של מערכי אנטנות לרשתות WiMAX, מחולל ריחות דיגיטלי למשחקי מחשב, מודול אינטגרלי זעיר לתחום GPS, חומרים לאטימה בתהליך הפיך של בתי רשת חקלאיים ועוד.
 
ד"ר אלי אופר, המדען הראשי, ציין כי בנוסף על כך קיבלה חברת DermIpsorהמפתחת תרופה לספחת והפועלת בחממת מיט"ג שבקצרין, את אישור הוועדה לפעול בחממה שנה נוספת – שלישית, וזאת במסגרת מסלול מיוחד המעניק לפרוייקטים בתחום הביו-טכנולוגיה אפשרות לקבל את תמיכת המדינה במשך שלוש שנים, במקום שנתיים.
 
עוד ציין ד"ר אופר, כי קבוצת JVP קיבלה את אישור הועדה להפעיל את חממת StudioJVP במשך שלוש שנים נוספות. החממה, אותה הפריטה קבוצת JVP לפני שלוש שנים פועלת בירושלים ומתמקדת בתחום התוכנה בכלל ובתוכנות ארגוניות ותוכנות לטכנולוגיות מדיה חדשות בפרט.
 
רנה פרידור, מנהלת תוכנית החממות, ציינה כי למרות שהחממות הטכנולוגיות ערוכות לקלוט מגוון רחב של פרויקטים מתחומים שונים, חלק מהחממות בוחרות להתמקד בתחומים ספציפיים שבהן הן מתעניינות או שבהם הן רכשו ניסיון. תופעה זו מקורה בהפרטת החממות לפני כ-4 שנים.
 
מספר דוגמאות להתמקדות זאת: חממות מיט"ב מקריית שמונה ורד-ביומד הפועלת באזור תל אביב מתמקדות במדעי החיים, חממת ל.נ. ממפרץ חיפה מתכוונת להפוך לחממה "ירוקה", חממת כנרות מצמח תתמקד בטכנולוגיות מים, חממת לאב-וואן מתמקדת בתחומים תוכנה ותקשורת וחממת משגב מגוש שגב בחרו להתמקד במכשור רפואי וביטחון פנים.