אושרה הארכת מועד ההפקדות לאפיקי חיסכון ארוך טווח

ההארכה עבור שנת 2008 הינה לסוף חודש פברואר והיא מיועדת לכלל העמיתים בארץ ובעיקר לתושבי הדרום, אשר לא הספיקו להפקיד לקופות הגמל בשל המבצע בעזה


00:00 ,04.02.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

ההארכה עבור שנת 2008 הינה לסוף חודש פברואר והיא מיועדת לכלל העמיתים בארץ ובעיקר לתושבי הדרום, אשר לא הספיקו להפקיד לקופות הגמל בשל המבצע בעזה
 
אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, בירך על החלטת ועדת הכספים של הכנסת לאשר הבוקר את הארכת מועד ההפקדות לאפיקי חיסכון ארוך טווח לשנת 2008 של כלל העמיתים עד ל-28.2.2009.
 
כידוע, שר האוצר, רוני בר-און, הגיש אתמול לאישור ועדת הכספים של הכנסת תקנות מס הכנסה להארכת תקופת ההפקדות לקופת גמל ולביטוח חיים עד לתום חודש פברואר 2009. התקנות מאפשרות להכיר בהפקדות שיבוצעו עד ל-28.2.09 ככאלו שבוצעו בתוך שנת המס 2008.
 
לדברי לין, מדובר בהחלטה חשובה ביותר אשר תסייע לכלל העמיתים בארץ ובעיקר לתושבי הדרום, אשר לא הספיקו להפקיד לקופות הגמל, בשל המבצע בעזה, בין אם בשל הוראות כוחות הביטחון שלא לעזוב את חדרי הביטחון, בין אם נאלצו לעזוב את מקום מגוריהם באופן זמני או מכל סיבה מונעת אחרת.
 
כזכור, לין פנה ב-1 בינואר 2009 לשר האוצר בשם איגוד קופות הגמל הפועל באיגוד לשכות המסחר, בבקשה להאריך את מועד ההפקדות לתושבי הדרום. בפגישה שהתקיימה לאחר מכן בין שר האוצר, ח"כ רוני בר און וצמרת משרדו עם אוריאל לין, נשיא האיגוד, יו"ר איגוד קופות הגמל, אבי דויטש, והנהלת  האיגוד, אישר שר האוצר את בקשת לין והרחיבה לכלל העמיתים בארץ, והנחה את גורמי המקצוע במשרדו להשלים את ההיערכות המשפטית הנדרשת ליישום המהלך.
 
תקנות מס הכנסה להארכת תקופת התשלום, כאמור, נועדו להקל על עמיתים ומבוטחים שנמנע מהם לבצע את הפקדותיהם בתום שנת המס 2008 בשל המצב הביטחוני ששרר בדרום הארץ. הארכת תקופת ההפקדות פותחת בפני עמיתים ומבוטחים אלו "חלון הזדמנויות" נוסף לביצוע ההפקדות, כך שיוכלו ליהנות מהטבות המס לשנת המס 2008 כאילו הפקידו את הכספים במהלך אותה שנה.