אושרה בקשת חברת GM להקים מרכז פרוייקטים בישראל

ועדת המחקר בראשותו של המדען הראשי ד"ר אלי אופר אישרה את בקשת חברת General Motorsהעולמית להקמת מרכז פרויקטים במדינת ישראל


00:00 ,17.12.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

ועדת המחקר בראשותו של המדען הראשי ד"ר אלי אופר  אישרה את בקשת חברת General Motorsהעולמית להקמת מרכז פרויקטים במדינת ישראל
 
ועדת המחקר בראשותו של המדען הראשי ד"ר אלי אופר אישרה את בקשת חברת General Motors העולמית להקמת מרכז פרויקטים במדינת ישראל. בכוונת חברת GM להגדיל באופן משמעותי את פעילות המחקר והפיתוח המבוצעת בשיתוף עם גורמים מהתעשייה והאקדמיה במדינת ישראל.
 
ד"ר אלי אופר, המדען הראשי במשרד התמ"ת מציין כי בקשת החברה הוגשה במסגרת תכנית חדשה לעידוד הקמת מרכזי פרויקטים של חברות רב לאומיות במדינת ישראל. תוכנית זו מהווה מסלול חדש לעידוד שיתופי פעולה במחקר ופיתוח טכנולוגי-תעשייתי בין חברות אשר התאגדו לפי הדין בישראל ואשר פועלות במדינת ישראל או מוסדות מחקר אקדמיים ישראלים ובין חברות רב לאומיות תעשייתיות מתחום התעשייה המסורתית או התעשייה המעורבת ואשר היקף המכירות שלהן בשנה עולה על 2.5 מיליארד דולר ארה"ב, באמצעות סיוע למרכזי פרויקטים.
 
רן קויתי, מנהל קרן תמורה בלשכת המדען הראשי במשרד התמ"ת, אשר מרכז את הטיפול במסלול זה, מציין כי מרכז הפרויקטים יהיה חברה אשר התאגדה במדינת ישראל ואשר מצויה בבעלות מלאה של החברה GM העולמית ויתפקד כנציג החברה בישראל.
 
תפקיד מרכז הפרויקטים יהיה ביצוע תוכנית מחקר ופיתוח טכנולוגי-תעשייתי משותפת עם שותפים ישראליים אשר יזכו לליווי מימוני של מרכז הפרויקטים. כמו כן, מרכז הפרויקטים יבצע גם את הפעולות הבאות:
איתור ויצירת קשר עם חברות תעשייתיות ישראליות או מוסדות מחקר אקדמיים ישראלים אתם מעוניינת חברת GM בשיתוף פעולה במו"פ, וכן מתן ליווי מקצועי לפרויקטים על ידי על ידי אנשי מחקר ופיתוח של חברת GM.
 
עוד מציין רן קויתי כי הסיוע הממשלתי בכל שנת פעילות של מרכז הפרויקטים יהיה הנמוך משלושת התנאים הבאים: 40% מהוצאות ההפעלה של מרכז הפרויקטים בישראל, 50% מהיקף המימון הניתן ע"י מרכז הפרויקטים לשותפים הישראליים, היקף המימון שיעניק מרכז הפרויקטים לשותפים ישראליים הממוקמים באזורי עדיפות לאומית או מתחום התעשייה המסורתית.
 
המדען הראשי ד"ר אלי אופר מייחס חשיבות רבה להפעלת התוכנית ומשיכת החברות הרב-לאומיות למדינת ישראל  ומדגיש כי הקמת מרכזי הפרויקטים תתרום הן להרחבת פעילות המו"פ בישראל והן לתעסוקה באזורים פריפריאליים בישראל. אופר מציין כי ישנם תאגידים רב לאומיים נוספים אשר מביעים התעניינות באשר להקמת מרכזי פרויקטים בהתאם לתכנית זו.