אולמרט נפגש עם שרת התעשייה הצרפתית ניקול פונטיין

בפגישה דנו באפשרויות לקידום שיתוף הפעולה במו"פ התעשייתי, ובהשתתפות חברות ישראליות בפרוייקטים ציבוריים בצרפת. מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת והתקשורת, אהוד אולמרט נפגש אתמול עם שרת התעשייה הצרפתית


00:00 ,18.03.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
בפגישה דנו באפשרויות לקידום שיתוף הפעולה במו"פ התעשייתי, ובהשתתפות חברות ישראליות בפרוייקטים ציבוריים בצרפת

מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת והתקשורת, אהוד אולמרט נפגש אתמול עם שרת התעשייה הצרפתית ניקול פונטיין. בפגישה דנו באפשרויות להרחבת שיתוף הפעולה בתחום המו"פ התעשייתי, בין חברות ישראליות וצרפתיות כחלק מהתכניות האירופאיות השונות.

יצויין כי בצרפת יוצאים לדרך פרוייקטים ציבוריים במספר תחומים: בבתי חולים, בהפרטת בתי סוהר, ועוד. במהלך הפגישה ביקש השר אולמרט לשתף חברות ישראליות בפרוייקטים אלו. השר אולמרט הציע למנות איש קשר מטעם ממשלת צרפת אשר יעביר מידע על פרוייקטים ציבוריים מתוכננים על מנת שחברות ישראליות יוכלו להשתלב בפרוייקטים אלו.

עוד הוסיף השר אולמרט כי ישראל תשמח לשתף פעולה בפרוייקטים שונים עם חברות צרפתיות במדינות שלישיות.

השר אולמרט ציין במהלך הפגישה את מגמת חיזוק היחסים בין ישראל וצרפת בין היתר בתחום הכלכלי השר אמר כי ישראל תשמח להמשך חיזוק היחסים ובפרט אלה הטכנולוגיים, כמו כן הזמין השר את השרה פונטיין לעמוד בראש משלחת עסקים לתערוכת טלקום שתתקיים בנובמבר 2004.

במהלך הפגישה בין השר אולמרט והשרה פונטיין התקיים טקס חתימת הצהרה משותפת לחיזוק היחסים הכלכליים ושיתופי הפעולה בין הצדדים. ההצהרה מציינת את תחומי הביוטכנולוגיה והננו-טכנולוגיה כתחומים להתמקדות בשיתוף פעולה בין הצדדים לשנת 2004.

כמו כן השרים היו נוכחים בחתימה על הסכם שיתוף פעולה במסגרת תוכנית יוריקה האירופית - פרוייקט משותף בתחום האופטיקה, בין שתי חברות מתחום האופטיקה, מישראל חברת Visionix ומצרפת חברת Varioptic .


נתוני סחר
בשנת 2003 עמד סך הסחר בין ישראל וצרפת על 1.86 מיליארד דולר. היצוא מישראל לצרפת היה בשנת 2003 בשיעור של 691 מיליון דולר, עליה של כ-4.2% לעומת 2002, בה היה סך היצוא מישראל לצרפת 663 מיליון דולר. ענפי הייצוא המרכזיים: מכונות ומכשירים מכניים, מוצרים כימיים, מוצרי צמחים, פלסטיק ומוצריו.
היבוא מצרפת לישראל עמד ב-2003 על 1.175 מיליארד דולר ירידה של מעט פחות מאחוז לעומת שנת 2002. ענפי הייבוא העיקריים: מכונות, מוצרים כימיים, כלי רכב, מוצרי גומי ופלסטיק.