אולמרט נפגש עם שר החוץ הירדני האני אל מולקי

שר החוץ הירדני ברך במהלך הפגישה על הסכם הסחר שנחתם לאחרונה בין ישראל וירדן אשר יאפשר צבירה בין ישראל ירדן והאיחוד האירופי. הסכם זה הינו צעד משמעותי נוסף בשיפור מערכת היחסים הכלכליים בין המדינות ויאפשר בעתיד הקרוב צבירה ויצור משותפים ישראל- ירדן לאיחוד האי


00:00 ,07.03.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

השרים סיכמו על ועידה כלכלית מעורבת בין המדינות תוך חודש ימים וקידום פרויקטים משותפים
 
מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת אהוד אולמרט נפגש אתמול במשרדו בירושלים עם שר החוץ הירדני האני אל מולקי. השר אולמרט אמר במהלך הפגישה כי כהונתו של שר החוץ הירדני תצטיין בהרבה חזון ותעוזה, מדובר במדינאי רציני שיסייע לשיפור היחסים בין המדינות, אמר השר אולמרט.
 
השר הירדני והשר אולמרט הם ידידים ותיקים ונפגשו פעמים רבות בעבר – בהקשרים אחרים במקומות שונים בעולם.
 
שר החוץ הירדני ברך במהלך הפגישה על הסכם הסחר שנחתם לאחרונה בין ישראל וירדן אשר יאפשר צבירה בין ישראל ירדן והאיחוד האירופי. הסכם זה הינו צעד משמעותי נוסף בשיפור מערכת היחסים הכלכליים בין המדינות ויאפשר בעתיד הקרוב צבירה ויצור משותפים ישראל- ירדן לאיחוד האירופי. הסכם זה יעודד שיתופי פעולה כלכליים נוספים ויאפשר הרחבת הסחר והשיתוף פעולה בענפי תעשייה נוספים.
 
כן קרא השר הירדני להרחבת שיתוף הפעולה האזורי כך שיכלול גם את מצרים והרשות הפלשתינאית בעתיד.
 
השרים אל מולקי ואולמרט סיכמו על התכנסותה של ועדה כלכלית מעורבת בין המדינות תוך חודש ימים, בראשות השרים כמו כן סיכמו השניים על קידום פרויקטים משותפים של ישראל וירדן בתחומי התיירות והתשתיות.
 
בשנת 2004 הסתכם היצוא הישראלי לירדן בכ- 123 מיליון דולר גידול של 42% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
 
יצויין כי שליש מהיצוא הינו מוצרי טקסטיל ל- QIZ ו- 25% מוצרי היי טק .