אולמרט נפגש עם סגן נשיא חברת KT– 'קוריאה טלקום' חברת הבזק הקוראנית

מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת , אהוד אולמרט נפגש אתמול עם מר Yoon Jong- Lok, סגן נשיא חברת KT– 'קוריאה טלקום' חברת הבזק הקוראנית. משלחת בראשות מר Yoon Jong- Lok הגיעה אתמול לארץ בעקבות פגישתו של השר אולמרט עם נשיא חברת KTבקוריאה מר יונג לי במהלך ביקורו בחברה בחודש


00:00 ,01.03.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

אולמרט הציע להקים קרן בילטראלית בין מדינת ישראל לחברת KT– באמצעות המדען הראשי
 
מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת, אהוד אולמרט נפגש אתמול עם מר Yoon Jong- Lok, סגן נשיא חברת KT– 'קוריאה טלקום' חברת הבזק הקוראנית. משלחת בראשות מר Yoon Jong- Lok הגיעה אתמול לארץ בעקבות פגישתו של השר אולמרט עם נשיא חברת KT בקוריאה מר יונג לי במהלך ביקורו בחברה בחודש ינואר השנה .
 
המשלחת הגיעה לארץ לבחינת טכנולוגיות ישראליות מתקדמות בתחומים הבאים: Digital Wireless, Information Security ו- Next Generation Network. במהלך הפגישה היום דנו השר ואורחו בדרכים שונות להגברת שתוף הפעולה בין חברת KT לבין חברות ישראליות.
אחת הדרכים שהוצעו על ידי השר אולמרט היתה הקמת קרן בילטראלית בין מדינת ישראל לחברת KT– באמצעות המדען הראשי. סגן נשיא KT חזר והציע לחברות הישראליות להגיע לקוריאה ולהשתמש בתשתיות התקשורת המפותחות של קוריאה כ Test Bed לטכנולוגיות הישראליות, בדומה למספר חברות בינ"ל שהחליטו לעשות כן.
 
מכון היצוא הישראלי בשיתוף עם המנהל לסחר חוץ במשרד התמ"ת ארגנו לחברי המשלחת במהלך הביקור כ-30 פגישות אישיות עם חברות ישראליות וכ-15 ביקורים בחברות ישראליות המפתחות טכנולוגיות רלבנטיות.

בין החברות עימן נפגש סגן הנשיא: חברת בזק, אי.סי.איי. טלקום, מטאלינק, באטם, גילת לווינים, סרגון, קוריג'נט, ווקלטק ועוד.
 
עמירם הלוי, מנהל תחום אסיה במנהל לסחר חוץ, מוסר כי קוריאה היא היום שותפת הסחר הרביעית בגודלה של ישראל באסיה. היקף הסחר בין קוריאה לישראל בשנת 2004 הסתכם ב- 1.29 מיליארד דולר . ביצוא נרשמה עלייה של 44% ל-406 מליון דולר וביבוא נרשמה עליה של 33% ל-884 מליון דולר. עיקר העלייה בשיעור של כ-290% נרשמה ביצוא של מכשירים אופטיים וציוד רפואי אשר היוו 25% מסך היצוא. יצוא מוצרים כימיים רשם גידול של 32%. מכשירים אלקטרונים המהווים 47% מהיצוא רשמו גידול של 15%.

ביבוא מקוריאה בולט ענף האלקטרוניקה – 55% מהיבוא עם 26% גידול, כלי הרכב- 26% מהיבוא עם 75% גידול ומוצרי הפלסטיק – 10% מהיבוא.
 
הנספח הכלכלי של ישראל בקוריאה יוני הדר מוסר שהעלייה בסחר ההדדי עם קוריאה מוסברת בהצלחה כלל עולמית של מספר חברות קוריאניות – LGוסמסונג בתחום הטלפונים הסלולאריים ומכשירים אלקטרונים, יונדאי בתחום הרכב, יונדאי תעשיות כבדות במכירת ספינות וחברות התקשורת.
 
התחזית היא להמשך הצמיחה בייצוא לקוריאה של מוצרי תקשורת ומוצרים מתוחכמים שונים במגוון תחומים. מוצרים אלו ישתלבו בתוכניות ארוכות הטווח של קוריאה לשדרג את כל התעשיות ובעיקר תשתיות התקשורת והמידע.