אולמרט נפגש עם מנכ"ל חברת שופינג.קום העוסקת בפיתוח ומתן שירותים באמצעות רשת האינטרנט

מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת אהוד אולמרט נפגש אתמול עם דן ציפורן מנכ"ל חברת שופינג.קום. החברה עוסקת בפיתוח ומתן שירותים באמצעות רשת האינטרנט. השר אולמרט בירך את מנכ"ל החברה על הצלחת ההנפקה של החברה הישראלית בבורסת הנאסד"ק בניו-יורק


00:00 ,14.03.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

בכוונת החברה להרחיב פעילותה בישראל ולהגדיל את מספר העובדים בכ- 150; השר אולמרט קרא לחברה לבדוק אפשרות להשקיע בישראל
 
מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת אהוד אולמרט נפגש אתמול עם דן ציפורן מנכ"ל חברת שופינג.קום. החברה עוסקת בפיתוח ומתן שירותים באמצעות רשת האינטרנט. השר אולמרט בירך את מנכ"ל החברה על הצלחת ההנפקה של החברה הישראלית בבורסת הנאסד"ק בניו-יורק.
 
חברת שופינג.קום ממוקמת בנתניה, קליפורניה ויש לה שלוחה בלונדון. החברה מעסיקה בישראל כ-160 עובדים. מכירות החברה הסתכמו בשנה האחרונה (שנת 2004) בכ-100 מיליון דולר.
 
מנכ"ל החברה הציג בפני השר אולמרט את תוכניות החברה להגדלת מספר העובדים בכ- 150 במהלך השנתיים הקרובות ואת שאיפתו שהגדלה זו תתבצע בישראל על פני מדינות מתחרות כגון אירלנד והודו.
 
השר אולמרט קרא למנכ"ל דן ציפורן לבדוק אפשרות הרחבת הפעילות בישראל.
 
עוד ציין השר אולמרט כי התשתית הכלכלית ואיכות כוח האדם במדינת ישראל מהווים מוקד משיכה לחברות אינטרנט גלובאליות וכי משרד התמ"ת שוקד על יצירת תמריצים מתאימים למשיכת חברות אלו לפעילות בישראל, אשר יביאו להגדלה משמעותית במקומות העבודה בתחום האינטרנט בישראל.
 
השר אולמרט הציג בפני החברה את מסלול התעסוקה החדש שיופעל על ידי משרד התמ"ת החל משנת 2005. במסגרת מסלול זה חברות שיקימו פעילות חדשה, ירחיבו את פעילותן או יעתיקו את פעילותן לאזורי עדיפות לאומית בישראל יתומרצו, בהליך תחרותי שינוהל על ידי ועדה בראשות מנכ"ל התמ"ת רענן דינור, באמצעות השתתפות ממשלתית של עד 20% משכר העובדים החדשים שיגייסו למשך 5 שנים.
 
בדעת השר אהוד אולמרט, בשתוף והסכמה עם שר האוצר בנימין נתניהו, לגבש הצעה שתתן עדיפות מיוחדת לחברות אינטרנט במסגרת מסלול תעסוקה, לרבות סיוע שאינו מוגבל לאזור מסוים וזאת כדי להגביר את כח המשיכה של ישראל למגזר זה, שטומן בחובו פוטנציאל העסקה רב, בהשוואה למדינות אחרות כהודו ואירלנד.
 
אני מקווה שהשתתפות החברה כמו גם חברות אינטרנט נוספות בהליך ההקצאה התחרותית במסגרת מסלול התעסוקה ביחד עם הטבות המס המוצעות לפעילות המחקר והפיתוח של חברות אלה במסגרת החוק לעידוד השקעות הון, יביאו אכן להגדלה משמעותית בהיקף המועסקים בתחום האינטרנט בישראל בכלל ובאזורי הפריפריה בפרט אמר השר אולמרט.