אולמרט נפגש השבוע עם ראש עיריית ורשה פולין

מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת אהוד אולמרט נפגש השבוע עם ראש עיריית וורשה פולין. בפגישה נדונה סוגיית צירופה של פולין לאחרונה לאיחוד האירופאי (1 במאי 2004) וההזדמנויות הכלכליות הקיימות לאנשי העסקים הישראלים והפולנים במיזמים משותפים ושתופי פעולה כלכליים


00:00 ,03.03.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

אולמרט: אני רואה בשותפות הכלכלית עם פולין, קשר חשוב במזרח אירופה, משרד התמ"ת ימשיך ויעודד שת"פ כלכלי בין המדינות.
 
מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת אהוד אולמרט נפגש השבוע עם ראש עיריית וורשה פולין מר לך קזיינסקי Lech Laczynski. בפגישה נדונה סוגיית צירופה של פולין לאחרונה לאיחוד האירופאי (1 במאי 2004) וההזדמנויות הכלכליות הקיימות לאנשי העסקים הישראלים והפולנים במיזמים משותפים ושתופי פעולה כלכליים.
 
ראש עיירת וורשה ציין את התרומה הגדולה של אנשי עסקים ישראלים וחברות נדל"ן בפיתוח המואץ של וורשה. ראש העיר ציין שב-5 השנים האחרונות הושקעו כ- 5 מיליארד דולר בפיתוח העיר. בין המשקיעות הישראליות בפולין ניתן לציין את "קרדן", "עלית", מוטי זיסר "טבע" ועוד.
 
וורשה הינה העיר הגדולה בפולין עם כ- 2.5 מליון תושבים בוורשה רבתי. ראש העיר הזמין תעשיינים ואנשי עסקים להמשיך ולקחת חלק בהמשך הפתוח הכלכלי של העיר ואיזור בייחוד בהקמת פרקים תעשייתיים והשקעות בפרויקטי תשתית כגון בתחומי המים והטיפול בפכים, מיחזור ותחבורה.
 
השר אולמרט ציין שהוא רואה בשותפות הכלכלית עם פולין שותפות חשובה במזרח אירופה ומשרדו ימשיך ויעודד שת"פ כלכלי בין המדינות.
 
בשנת 2003 עמד הסחר הבילטראלי בין המדינות על 153 מליון דולר מתוך זה 93 מיליון דולר יצוא ו כ-60 מיליון דולר יבוא. בשלושת הרבעונים הראשונים של 2004 עמד הסחר על כ-148 מליון דולר מתוך זה כ-90 מליון דולר יצוא, עלייה של 22.7% . ענפי היצוא העיקריים: תעשיות עתירות ידע, כימיקלים ומזון מעובד.