אולמרט: נעודד את התעשייה הישראלית להשתמש בעיצוב ככלי אסטרטגי מרכזי לקידום התעשייה והיצוא בישראל

פורסמו הוראות מנכ"ל תמ"ת בנושא תפעול וקידום עיצוב תעשייתי; אולמרט: העמקת השימוש בעיצוב תעשייתי תקנה לתעשיינים אסטרטגיה של חדשנות עם יתרונות תחרותיים בשווקי היצוא


00:00 ,26.10.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
פורסמו הוראות מנכ"ל תמ"ת בנושא תפעול וקידום עיצוב תעשייתי; אולמרט: העמקת השימוש בעיצוב תעשייתי תקנה לתעשיינים אסטרטגיה של חדשנות עם יתרונות תחרותיים בשווקי היצוא

משרד התמ"ת פירסם בימים אלה את הוראות המנכ"ל בנושא תפעול וקידום עיצוב תעשייתי.

מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת והתקשורת, אהוד אולמרט, מציין כי משרד התמ"ת הגיע להכרה כי עיצוב תעשייתי הוא כלי אסטרטגי מרכזי לקידום התעשייה והיצוא בישראל. העמקת השימוש בעיצוב תעשייתי תקנה לתעשיינים אסטרטגיה של חדשנות עם יתרונות תחרותיים בשוקי היצוא.

אולמרט מציין עוד כי במטרה להביא את התעשייה המקומית ליכולת תחרותית עם יצרנים מחו"ל, החליט משרד התמ"ת להפעיל שורה של כלי סיוע להטמעת נושא העיצוב בקרב התעשיינים.

יוחנן לוי, מנהל המרכז לחדשנות ופיתוח עסקי במשרד התמ"ת, מציין כי, בעולם נחשב עיצוב תעשייתי מרכיב מרכזי בצמיחה כלכלית ואחד מהמרכיבים המרכזיים בפיתוח התעשייה ובשגשוגה. מדינות שונות כמו אנגליה ודרום קוריאה, יצרו מהמפכה תעשייתית והזניקו את היצוא בפרק זמן קצר יחסית, הודות להתמקדות בעיצוב, בקרב התעשייה. קוריאה ביצעה מהפכה זו ע"י שתי תכניות חומש בעיצוב בעשר שנים. ההכנסה השנתית לנפש גדלה בקוריאה מ- 3,000 דולר ל- 14,000 דולר ומומחים מציינים כי גם לתוכנית העיצוב היה חלק משמעותי בכך.

הוראות המנכ"ל אשר פורסמו כוללות תכניות סיוע חדשות שנועדו לקדם את העיצוב התעשייתי בתעשייה כמפורט להלן:

- תכנית שתיל – מאחר וקיים צורך להגדיל את המודעות להעסקת מעצב תעשייתי בקרב התעשיינים, יזם המשרד תכנית זו המתמרצת מפעלים להעסיק בוגרי מגמות עיצוב תעשייתי למשך השנה הראשונה להעסקתם במפעל.

- תכנית לעידוד השתתפות מעצבים בתערוכות בין-לאומיות – המשרד יעודד השתתפות של מעצבים בתערוכות בין-לאומיות לעיצוב תעשייתי, במטרה לחשוף את העיצוב התעשייתי בארץ לזירה העולמית. קידום המעצבים הישראליים בחו"ל, סולל את הדרך לתעשייה הישראלית ומאפשר יכולת תחרות משופרת למוצרים הישראליים.

- תכנית מתן פרסי עיצוב תעשייתי – במטרה ליצור מודעות לעיצוב תעשייתי, לעודד מצויינות בתחום זה ולעודד פיתוח של מוצרים איכותיים, המשרד יעניק פרסים כספיים אשר נועדו לקבלת הכרה ציבורית, פרסום ותדמית הענף.

- תכנית לתפעול קידום פרסום ויחסי ציבור – על מנת לקדם את העיצוב התעשייתי בתעשייה, הוחלט על סדרת פעולות שונות כמו הפקת פרסומים שונים, כנסים, ימי עיון, שנועדו להטמיע בקרב התעשייה הישראלית את השימוש בעיצוב תעשייתי, מקורי.


תוקף הוראה זו מחודש אוקטובר 2004 .