אולמרט נועד עם משקיעים פוטנציאלים בקליפורניה

מ"מ ראש הממשלה ושר התמ"ת, אהוד אולמרט, נפגש בשבוע האחרון בלוס אנג'לס עם יו"ר חברת השקעות "שמרוק" סטנלי גולד ונציגי ההנהלה הבכירה של החברה


00:00 ,20.08.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
מ"מ ראש הממשלה ושר התמ"ת, אהוד אולמרט, נפגש בשבוע האחרון בלוס אנג'לס עם יו"ר חברת השקעות "שמרוק" סטנלי גולד ונציגי ההנהלה הבכירה של החברה. (מדובר בחברה אשר משקיעה למעלה מ-15 שנה בישראל ואשר בין השקעותיה תדיראן תקשורת ופלאפון).

השר סקר בפני אנשי שמרוק את השינויים המתוכננים בחוק עידוד השקעות הון. סטנלי גולד אמר בפגישה לשר אולמרט כי בכוונתו להקים קרן השקעות חדשה בסך של כ- 120 מיליון דולר להשקעות בתעשייה הישראלית, בתחומים השונים והביע שביעת רצונו מהשקעותיה של חברת שמרוק בישראל.

כן נפגש השר אולמרט עם איש העסקים אליוט ברויידי שמקים בימים אלה בשתוף רון לובש (לשעבר מנהל לימן ברדרס) קרן השקעות בגובה של 250 מליון דולר להשקעות בישראל. הקרן נקראת "מרקסטון" שמיועדת להשקעות בתעשייה המסורתית בישראל. אנשי העסקים דנו עם השר בנושא של השקעות בפרוייקטים של הפרטה ותשתיות בישראל.

עוד נפגש השר עם חברי לשכת המסחר קליפורניה ישראל. השר אולמרט דבר על אקלים השקעות החדש בישראל לצד ההתפתחויות המדיניות וסקר את השינויים המתכוננים בחוק לעידוד השקעות הון.
בין הנוכחים היו יוניס נזריין מבעלי המניות העיקריים בקוואלקום (חברה ליצור מעבדי תקשורת סוללרית), ארתור שטרן מייסד הלשכה ראש עסקים, ונציגי חברות ישראליות בלוס אנג'לס.

בנוסף נתן השר תדריך למנהיגי הקהילה היהודית בפדרציה היהודית בלוס אנג'לס-נשיא הפדרציה ג'ון פישר ויו"ר הפדרציה ז'ק פרבר. השר אולמרט דבר על חשיבות קנית מוצרים ישראליים ועל הקמפיין להחדרת מזון ישראלי שנערך לאחרונה בניו-יורק ובלוס אנג'לס שכתוצאה מכך עלה יצוא המזון הישראלי במחצית הראשונה של השנה ב-33 אחוזים.

השר אולמרט נפגש בנוסף עם מושל קליפורניה גרי דוויס.

אל השר בפגישותיו נלווה הקונסול הכלכלי של ישראל דורון אברהמי.