אולמרט נועד אתמול עם מנכ"לי ונציגי המשרדים הממשלתיים בנושא הקשרים הכלכליים עם הרשות הפלשתינאית

אולמרט: נבחנת הקמת פארקים תעשייתיים משותפים עם הפלשתינאים על קו התפר. יש להמשיך במאמצים לשת"פ כלכלי ללא קשר ללוח הזמנים המדיני. מ"מ ראש הממשלה ושר התמ"ת והתקשורת, אהוד אולמרט נועד היום עם מנכ"לי ונציגי משרדי


00:00 ,30.09.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
אולמרט: נבחנת הקמת פארקים תעשייתיים משותפים עם הפלשתינאים על קו התפר. יש להמשיך במאמצים לשת"פ כלכלי ללא קשר ללוח הזמנים המדיני

מ"מ ראש הממשלה ושר התמ"ת והתקשורת, אהוד אולמרט נועד היום עם מנכ"לי ונציגי משרדי הממשלה: משרד רוה"מ, תחבורה, תקשורת, תיירות, חקלאות, אוצר, חוץ, איכות הסביבה, תשתיות ומתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יוסף משלב.

מפגש זה בא בעקבות מינויו של השר אולמרט ע"י ראש הממשלה, אריאל שרון, לעמוד בראש המערכת הממשלתית אשר תטפל בקשרים הכלכלים עם הרשות הפלשתינאית.

השר אולמרט פתח היום את הדיון ואמר כי יש להמשיך במאמצים לשת"פ כלכלי עם הפלשתינאים ללא קשר ללוח הזמנים המדיני.

במהלך הפגישה נערכה סקירה של מנכ"ל משרד רוה"מ אביגדור יצחקי, מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף יוסף משלב, הממונה על הסחר עם הרשות הפלשתינאית במשרד התמ"ת גבי בר וסמנכ"ל בכיר לנושא תעסוקה בתמ"ת אלי פז.

השר אולמרט אמר במהלך המפגש כי הממשלה בוחנת הקמת מספר פארקים תעשייתיים משותפים עם הרשות הפלשתינאית על קו התפר. הכוונה היא להביא לכך שאזורי התעשייה המשותפים יוכרו ע"י ארה"ב ומדינות האיחוד האירופי כאזורי סחר חופשי , מה שיביא להטבות ופטור ממכס ביצוא מאזורים אלה לארה"ב ולאירופה.

השר אולמרט אמר כי, הקמת אזורי התעשייה המשותפים, שיתבססו על מודל אזור התעשייה במתחם ארז, תפתור בעיית תעסוקה של פלשתינים ובעיית עלות עבודה של תעשיינים ישראלים שהיום מעבירים עבודה למזרח הרחוק – וכל זאת בלי ליצור בעיה בטחונית, משום שהעובדים הפלשתינים לא ייכנסו לתוך תחומי הקו הירוק.

עוד הוסיף השר אולמרט כי , בימים אלה הסתיימה עבודת המטה של כל המשרדים הנוגעים בדבר – ובהם התמ"ת, משרד התחבורה, משרד האוצר ומשרד הבטחון.

הפארקים אמורים לכלול תעשיות קלות עתירות כח אדם, כמו טקסטיל, ריפוד, פלסטיקה ומוצרי בנייה.

ממינהל סחר חוץ בתמ"ת נמסר כי, עפ"י התחזית לשנת 2003 תירשם ירידה של כ-5% בסחר עם הרשות הפלשתינאית לעומת שנת 2002. בשנת 1998 הגיע היקף המסחר ללמעלה מ-10 מיליארד ₪, בשנת 2002 הגיע היקף הסחר ל-6.864 מיליארד ₪ וכאמור התחזית לשנת 2003 היא כי היקף הסחר יגיע לכ-6.588 מיליארד ₪.

יצויין כי עד לפרוץ האינתיפאדה הגיעו המכירות מישראל לרשות הפלשתינאית לרמה של למעלה מ-2.5 מיליארד דולר לשנה והמכירות הפלשתינאיות לישראל הגיעו לכ-800 מיליון דולר לשנה. בשנה האחרונה ירדו המכירות ההדדיות ביותר מחצי .