אולמרט מציע לחברות ענק יפניות שת"פ בתחום המו"פ

אולמרט נועד היום בטוקיו עם נשיאי וסגני חברות : פנסוניק, NTT, סוני ו- OMARON; אולמרט מציע לחברות הענק היפניות שת"פ בתחום המו"פ במסגרת תכנית המדען הראשי לשת"פ עם תאגידים רב לאומיים;אולמרט מציע לחברות הענק היפניות בחינת שת"פ עם קרנות הון סיכון והשקעה בחברות


00:00 ,11.04.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

אולמרט נועד היום בטוקיו עם נשיאי וסגני חברות : פנסוניק, NTT, סוני ו- OMARON; אולמרט מציע לחברות הענק היפניות שת"פ בתחום המו"פ במסגרת תכנית המדען הראשי לשת"פ עם תאגידים רב לאומיים;אולמרט מציע לחברות הענק היפניות בחינת שת"פ עם קרנות הון סיכון והשקעה בחברות ישראליות; אולמרט נפגש עם התאחדות התעשיינים היפנית הקידנרן – הגוף הכלכלי הגדול והמוביל ביפן; חברת סוני תבחן שיתופי פעולה עם חברות ישראליות בתחום המו"פ
 
מ"מ ראש הממשלה ושר התמ"ת, אהוד אולמרט, נועד היום בטוקיו עם נשיאי וסגני חברת סוני , חברת NTT וחברת Omaron וחברת פנסוניק והציע להן שת"פ בתחום המו"פ. מדובר בתוכנית לשת"פ במו"פ עם תאגידים רב לאומיים, המסייעת למינוף היכולות הטכנולוגיות וכושר התחרותיות של התעשייה הישראלית. במסגרת התוכנית ניתנת האפשרות לחברות ישראליות לחבור לחברות רב-לאומיות וליהנות מיתרונות הגודל שחברות אלו מציעות הן בתחום המו"פ והן בשלב המסחור שלאחריו.
 
יצויין כי שיתוף הפעולה מושתת על מצב בו הצדדים מועילים ומחזקים אחד את השני ויוצרים יחד מצב של סינרגיזם בו מנוצל השילוב לשיפור כושר התחרותיות של המשתתפים.
 
השר אולמרט ציין כי התוכנית לשת"פ במו"פ עם תאגידים רב לאומיים מגבירה באופן ניכר את חשיפתן של החברות הישראליות בפני תאגידים אלו וכתוצאה מכך את נגישותן לתשתית המדעית והמחקרית, המצוינות הטכנולוגית, הבסיס ההנדסי-ייצורי והתשתית השיווקית העומדים לרשות אותם תאגידי יעד.
 
השר אולמרט נפגש עם נשיא חברת NTT- Nippon Telegraph & Telephone Corporation, - Mr. Norio Wada President– חברה המחזיקה 433 חברות ומעסיקה כ- 200,000 עובדים מתוכם כ- 300 עובדים מועסקים כחוקרים בכ- 12 מעבדות. החברה שולטת בכ- 45% משוק הסלולר ביפן עם 43 מיליון מנויים. השר אולמרט הציע לחברה הקמת מרכז מו"פ בארץ והגברת שיתוף הפעולה עם חברות ישראליות.
 
אולמרט נועד עם אישים בחברת Matsushita Electric Industrial - Panasonic - חברה המעסיקה כ- 300,000 עובדים, 15,000 מהם עובדים מחוץ ליפן ב- 34 ארצות והיא היצרנית הגדולה בעולם של מוצרים לבנים.
 
השר אולמרט קיים בנוסף פגישה עם סגן נשיא חברת Omron- Mr Ichikawa Vice president for technology development – חברה המעסיקה כ- 30,000 עובדים, מייצרת מוצרים אלקטרונים שונים ומתחה בעיקר ביצור ציוד רפואי.
 
בנוסף, הוא קיים ביקור בחברת Sony ופגישה עם Mr. Nobuyuki Idei - Chairman and Group CEO– חברה המעסיקה כ- 162,000 עובדים ומתמחה במוצרים אלקטרונים, סמיקונדקטורס וקומפוננטים אלקטרונים. השר אולמרט הציע לחברת סוני שיתוף פעולה עם חברות ישראליות. בתום המפגש הודיע נשיא סוני כי יוקם צוות משותף לשני הצדדים במטרה לבחון את ההצעות שהעלה השר אולמרט בעניין הקמת מרכז מו"פ או לחילופין קרן משותפת שתשקיע בפרויקטי מו"פ בהם עשוי להיות לחברת סוני ענין.
 
השר אולמרט הציע לחברות ענק אלו בחינת אפשרויות לשיתוף פעולה עם קרנות הון סיכון והשקעה בחברות ישראליות.
 
כן נפגש השר אולמרט עם התאחדות התעשיינים היפנית הקידנרן – הגוף הכלכלי הגדול והמוביל ביפן, הכולל מעל 1,000 חברות מהמובילות ביפן. השר אולמרט הציע להגביר את שיתוף הפעולה עם חברות וגופים ישראליים ועדכן לגבי חשיבות שת"פ במו"פ בין המדינות.
 
השר אולמרט הציע להתאחדות התעשיינים היפנית להקים ועדה בתוך ההתאחדות אשר מתפקידה יהיה לקדם את הסחר עם ישראל .
 
השר אולמרט הזמין את ראשי התאחדות התעשיינים היפנית לבקר בישראל.