אולמרט: לתעשייה הביטחונית תפקיד חשוב בהתפתחות הכלכלה בישראל

עוד ציין השר אולמרט כי התעשייה הביטחונית וההשקעות המאסיביות של המדינה בתעשייה הזו, היוו מנוף לפיתוחים טכנולוגים שאפשרו לחברות המוצרים מתוצרת ישראל להיות ראשונים בעולם


00:00 ,31.03.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
חוסן כלכלי כרוך יד ביד עם חוסן בטחוני. בעוד שבעבר חוסן בטחוני היה נגזרת של גודל האוכלוסייה הרי שזירת הקרב של שנות ה –2000 היא זירה עתירת מדע וטכנולוגיה שחוסנה נגזר מהמשאבים והיכולות המושקעים בפיתוח טכנולוגיות חדשניות וברכישתן כך אמר היום מ"מ ראש הממשלה ושר התמ"ת והתקשורת , אהוד אולמרט, בסדנת ת"א למדע, טכנולוגיה וביטחון באוניברסיטה ת"א.

אנו חשים על בשרינו את הקיצוץ בשירותים הממשלתיים ובהם החינוך והרווחה, קיצוץ שנועד לפנות משאבים הולכים וגדלים למילוי צורכי הביטחון. ברור לכל ששגשוג כלכלי וגידול בתוצר יאפשר הפניית משאבים גדולים יותר גם לצורכי ביטחון, להצטיידות ולמחקר ופיתוח.

עוד ציין השר אולמרט כי התעשייה הביטחונית וההשקעות המאסיביות של המדינה בתעשייה הזו, היוו מנוף לפיתוחים טכנולוגים שאפשרו לחברות המוצרים מתוצרת ישראל להיות ראשונים בעולם.

השר אולמרט אמר כי ניתן למנות דוגמאות רבות ובין היתר הטכנולוגיות המשמשות את מטוסי הביון -הפלקון של אלתא, הטילים של רפא"ל, מערכות הלוחמה האלקטרונית של אלישרא, אלתא ורפאל, הטכנולוגיות ששימשו את מטוס הלביא, מערכות התקשורת של תדיראן, לוויינים וטכנולוגיות חלל שפותחו בתעשייה האווירית, רפאל ואל אופ, אמצעי ראיית לילה המתקדמים שפותחו באל אופ וברפאל, מזל"טים מתקדמים שפותחו באלביט, בתעשייה האווירית ועוד ועוד.

אפליקציות אזרחיות, Spin Off , מהחברות האלה אפשרו את הקמת מרבית מספינות הדגל של התעשייה הישראלית ובהם ECI, קומברס, צ'ק פוינט, גילת לווינים. לא רבים יודעים אבל אפילו הגלולה המהפכנית של גיוון אימגי'נג לצילום לא חודרני של המעי היא ספין אוף של טכנולוגיות רפאל.

ההנחה המושמעת לעיתים בדיוני תקציב בממשלה, כאילו השקעות בביטחון אינן מיועדות לעידוד הצמיחה, מעידה על בורות ושטחיות. חלק ניכר מהשקעות המו"פ בביטחון, הן הבסיס לבניית הכח הכלכלי והתעשייתי בעיקר בתחומי ההייטק של מדינת ישראל - סיים מ"מ ראש הממשלה השר אולמרט.