אולמרט יתמוך ביוזמת חברת סיסקו ישראל להכשרת מובטלים

מ"מ ראש הממשלה ושר התמ"ת אהוד אולמרט, ביקר אתמול במרכז הפיתוח של חברת סיסקו בנתניה והודיע למנהלי הפיתוח של החברה בישראל כי יתמוך ביוזמתם להכשרת מובטלים למקצועות ההי-טק ולמציאת תעסוקה עבורם בפרויקטים יזומים.


00:00 ,28.01.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
סיסקו השקיעה בישראל כ- 830 מיליון דולר מאז 1998

מ"מ ראש הממשלה ושר התמ"ת אהוד אולמרט, ביקר אתמול במרכז הפיתוח של חברת סיסקו בנתניה והודיע למנהלי הפיתוח של החברה בישראל כי יתמוך ביוזמתם להכשרת מובטלים למקצועות ההי-טק ולמציאת תעסוקה עבורם בפרויקטים יזומים. אולמרט ערך סיור במעבדות החברה במהלכו הציץ מקרוב בתהליך הפיתוח של נתבי הליבה הענקיים של סיסקו שישולבו בשנים הקרובות בתשתית האינטרנט בכל העולם.

מנהלי החברה דיווחו לשר כי מאז שנת 2000 החברה השקיעה כ- 230 מיליון דולר במימון פעילות המחקר והפיתוח בנתניה, ומיליוני דולרים בפעילות חינוך למען הקהילה. מנהל הכספים של החברה, איציק מעיין סיפר לשר אולמרט
שמ- 1998 ועד היום השקיעה סיסקו בישראל סכום נוסף של כ- 600 מיליון דולר ברכישת 5 חברות סטארט אפ ובהשקעות מיעוט בכ- 26 חברות טכנולוגיות ישראליות נוספות. מנהלי החברה אישרו לשר אולמרט על רצונו של מנכ"ל החברה ג'ון צ'יימברס להמשיך ולהשקיע בישראל בשנים הקרובות כפי שאמר בדאבוס לפני מספר ימים.

מנהלת הפיתוח העסקי בסיסקו, זיקה אבצוק, דיווחה לשר אולמרט כי הכוונה להכשיר מובטלים ב- 70 אקדמיות התקשורת של סיסקו בישראל, אשר יועסקו בעתיד בפרויקטים לאומיים ( כמו חיבור תשתית פס רחב לכל בית דוגמת ה"עיר החכמה" באריאל.)

"אני רוצה לראות איך ממנפים את הרצון של סיסקו להשקיע בקהילה במיוחד בתחום האבטלה ומשרדי יהיה מוכן להיכנס לפרויקטים משותפים. ", אמר השר אולמרט.

השר אולמרט שנפגש עם יו"ר סיסקו ג'ון מורגרידג' בביקורו בישראל בתחילת דצמבר 2003, ביקש מראשי החברה להמשיך להשקיע בחינוך מאחר שהחינוך הטכנולוגי יוביל להגדלת היתרון התחרותי של ישראל בשווקי היי טק העולמיים: "ישראל חייבת לשמר את היתרון הטכנולוגי ע"י הגדלת מספר המהנדסים בוגרי הפקולטות הטכנולוגיות בארץ כי מהם מגיעה יזמות ההיי טק שמסייעת לנו להגדיל את היצוא", אמר שר התמ"ת.

סיסקו סיסטמס הינה הספק המוביל למוצרי קישוריות ומתן פתרונות תקשורת מקצה לקצה. החברה, אשר הוקמה בשנת 1984 על ידי קבוצה קטנה של מדעני מחשב מאוניברסיטת סטנפורד, גדלה מאז לחברת ענק המעסיקה מעל 38,000 עובדים, ואשר מוצריה מהווים היום 88% מתשתיות האינטרנט בעולם. הכנסות החברה לשנת הכספים 2002 הסתכמו ב- 20 מיליארד דולר. בשנת 1997 הקימה סיסקו מרכז פיתוח בישראל הממוקם בנתניה. מרכז הפיתוח עובד בשיתוף פעולה עם סיסקו אירופה האחראי על פעילות השיווק של החברה.