אולמרט ייצא בחודש הבא בראש משלחת של אנשי עסקים לברזיל וארגנטינה

ביקור השר אולמרט יתמקד בקידום הסחר עם שותפות הסחר הגדולות של ישראל בדרום אמריקה. במסגרת הביקור יפעל השר לקידום הסכם סחר עם המרקוסור. גוש המרקוסור הינו גוש הסחר השלישי בגודלו בעולם וכולל את ברזיל, ארגנטינה, אורוגוואי פרגוואי וכן את צ'ילה ובוליביה כחברות נל


00:00 ,27.02.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

גידול של 76% ביצוא הישראלי לארגנטינה וגידול של 31% ביצוא לברזיל בשנת 2004 לעומת התקופה המקבילה אשתקד
 
מ"מ ראש הממשלה ושר התמ"ת, אהוד אולמרט, ייצא במחצית הראשונה של חודש מרץ לביקור בברזיל וארגנטינה. לשר אולמרט תתלווה משלחת של כ- 20 חברות מתחומי התקשורת, טכנולוגיית מידע, טכנולוגיה סלולרית, אבטחה ובטיחות (דגש על הגנה אזרחית כנגד אלימות פלילית / הגנה כנגד פשיעה אזרחית), חקלאות, פרוייקטים חקלאיים, ניהול מים, אגרו-טכנולוגיה, פרוייקטים ואנרגיה.
 
ביקור השר אולמרט יתמקד בקידום הסחר עם שותפות הסחר הגדולות של ישראל בדרום אמריקה. במסגרת הביקור יפעל השר לקידום הסכם סחר עם המרקוסור. גוש המרקוסור הינו גוש הסחר השלישי בגודלו בעולם (לאחר נפט"א והאיחוד האירופי) וכולל את ברזיל, ארגנטינה, אורוגוואי פרגוואי וכן את צ'ילה ובוליביה כחברות נלוות. משרד התמ"ת, בשיתוף עם משרד החוץ, נמצאים בעיצומו של תהליך לקידום הסכם סחר בין ישראל לגוש הסחר של המרקוסור.
 
כיום, נמצא גוש הסחר של המרקוסור בתנופה של חתימה על הסכמי אס"ח. רמת המכסים במרקוסור הינה גבוהה באופן יחסי ומטרת הסכם הסחר הינה למנוע שחיקה בתחרותיות היצוא הישראלי וחיזוק אפיקי הסחר עם הגוש. ישראל מנהלת מגעים באפיקים מסחריים ומדיניים על מנת לפתוח במגעים עם גוש מרקוסור בהקדם.
 
השר אולמרט מתוכנן להיפגש עם גורמים מדיניים בנסיעתו הקרובה לברזיל וארגנטינה, על מנת לקדם את ההסכם ולהמשיך בתהליך של הורדת חסמי סחר בפני התעשייה הישראלית.
 
בין החברות המצטרפות למשלחת השר : תעשייה אווירית, נטפים,ראד דאטה, סרגון, אמקור,
ח. מר, ITC, ISDS.
 
במהלך ביקורו בברזיל ייפגש השר אולמרט עם שר הפיתוח, התעשיה והמסחר הברזילאי מר פרננדו פורלאן, עם שר החקלאות – רוברטו רודריגז, שר המדע והטכנולוגיה – מר אדווארדו קאמפוס, שר התקשורת – יוניסיו לופז דה אוליביירה, שרת האנרגיה – הגב' דילמה רוסף ועם שר האינטגרציה הלאומית – מר סירו גומז. כמו כן ייפגש השר אולמרט עם ראשי הקהילה היהודית בברזיל.
 
במהלך ביקורו בארגנטינה ייפגש השר אולמרט עם נשיא ארגנטינה – ד"ר קירשנר שר האוצר והתעשייה – ד"ר לוואניה, שר הפנים – מר פרננדז, סגן השר לענייני סחר חוץ, כמו כן ייפגש השר אולמרט עם אנשי עסקים מקומיים ועם ראשי הקהילה היהודית.
 
השר אולמרט מציין כי לישראל הזדמנויות ופוטנציאל במספר תחומים עיקריים לשיתופי הפעולה: בטחון ואבטחה, תקשורת חקלאות ופרוייקטים.
 
רונית קן מנהלת המינהל לסחר חוץ בתמ"ת מציינת כי במסגרת מדיניות המשרד לקידום הסכמי סחר בילטרליים נוספים יש לישראל עניין רב בקידום הסכם סחר באזור אמל"ט. שיעורי המכס הגבוהים באזור מונעים גידול משמעותי בסחר ובקשרים הכלכליים.
 
 
נתוני סחר- (עפ"י נתוני למ"ס)
 
ברזיל – הסחר ההדדי בשנת 2004 הסתכם בסך של 686 מיליון דולר.
 
היצוא הישראלי לברזיל בשנת 2004 הסתכם בכ- 479 מיליון דולר גידול של כ- 31% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ענפי היצוא העיקריים: מוצרי תעשיות כימיות, מכונות ומכשירים מכאניים, ציוד תקשורת ומוצרים מינרליים.
 
היבוא מברזיל הסתכם בכ- 207 מיליון דולר. ענפי היבוא העיקריים: מוצרי צמחים, בע"ח ומוצרים מבע"ח.
 
ארגנטינה- הסחר ההדדי בשנת 2004 הסתכם בסך של 191 מיליון דולר.
 
היצוא הישראלי לארגנטינה בשנת 2004 הסתכם בכ- 55 מיליון דולר גידול של כ- 76% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ענפי היצוא העיקריים: מכונות ומכשירים ציוד תקשורת, מוצרי תעשיות כימיות.
 
היבוא מארגנטינה הסתכם בכ- 136 מיליון דולר. ענפי היבוא העיקריים: מוצרי צמחים, בע"ח ומוצרים מבע"ח.