אולמרט: יינתן סיוע בשכר הלימוד לסטודנטים משכבות מצוקה

ממלא מקום ראש הממשלה ושר האוצר, אהוד אולמרט, שב ומבהיר היום כי שכר הלימוד באוניברסיטאות צריך להיקבע כך שינתן סיוע לסטודנטים משכבות מצוקה. סבסוד שכר הלימוד, לדבריו, לא יכול להיעשות בצורה שווה לסטודנטים בעלי רקע כלכלי איתן ולכאלה שבאים משכבות סוציו אקונומיו


00:00 ,21.12.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

ממלא מקום ראש הממשלה ושר האוצר, אהוד אולמרט, שב ומבהיר היום כי שכר הלימוד באוניברסיטאות צריך להיקבע כך שינתן סיוע לסטודנטים משכבות מצוקה. סבסוד שכר הלימוד, לדבריו, לא יכול להיעשות בצורה שווה לסטודנטים בעלי רקע כלכלי איתן ולכאלה שבאים משכבות סוציו אקונומיות נמוכות. בהתאם לגישה זו יש לבחון את הנושא בעתיד.
 
יודגש כי, אולמרט לא הביע אתמול עמדה בדבר העלאה או הורדה של שכר הלימוד אלא הציג עקרון על פיו יש לקבוע את שכר הלימוד באופן דיפרנציאלי, כך שבמערכת ההשכלה הגבוהה יוכלו להשתלב גם סטודנטים מרקע כלכלי נמוך.

לדבריו, לא יתכן מצב בו סטודנט מרקע כלכלי נמוך ישלם את אותו שכר הלימוד שישלם סטודנט מרקע כלכלי איתן. המטרה היא ליצור הזדמנות שווה לאנשים שאינם בעלי יכולת כלכלית ברכישת השכלה גבוהה והשתלבות באקדמיה.
 
"אנחנו רוצים ליצור הזדמנות שווה לאנשים מרקע כלכלי נמוך להגיע לחינוך אקדמי בתנאים שהם יוכלו לעמוד בהם. לפיכך, צריך ליצור אבחנה בין אנשים שבאים מרקע כלכלי איתן יותר לבין כאלה שבאים מרקע כלכלי פחות איתן", כך אמר שר האוצר הבוקר בראיון לקול ישראל.