אולמרט חנך אגף חדש ב"אפלייד מטיריאלס ישראל"

אולמרט בטקס חנוכת האגף החדש של "אפלייד מטיריאלס ישראל": גוברת התחרות העולמית על כל השקעה והשקעה, ישראל מתחרה בעיקר בפלח של הטכנולוגיה העילית ובפלח זה היתרון הישראלי מתמקד במשאב האנושי; חברת" אפלייד מטיריאלס" ישראל קיבלה מענקי מדען ראשי בשנת 2004 בהיקף של


00:00 ,31.01.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

אולמרט בטקס חנוכת האגף החדש של "אפלייד מטיריאלס ישראל": "גוברת התחרות העולמית על כל השקעה והשקעה, ישראל מתחרה בעיקר בפלח של הטכנולוגיה העילית ובפלח זה היתרון הישראלי מתמקד במשאב האנושי";חברת" אפלייד מטיריאלס" ישראל קיבלה מענקי מדען ראשי בשנת 2004 בהיקף של 17.7 מיליון ₪
 
מ"מ ראש הממשלה ושר התמ"ת, אהוד אולמרט, חנך היום את האגף החדש של "אפלייד מטיריאלס ישראל" ברחובות, בנוכחות מייקל ספלינט, נשיא "אפלייד מטיריאלס" העולמי.
 
חברת "אפלייד מטיריאלס" הינה מחלוצי המשקיעים הזרים בישראל. לחברה מרכז מחקר וייצור ברחובות המעסיק כ-1000 עובדים ומייצא במאות מיליוני דולר. לאחרונה הסתיימה בניית אגף חדש בחברה בהשקעה של 4 מיליון דולר כולל הקמה של שני "חדרים נקיים" מהמתקדמים ביותר מסוגם.
 
השר אולמרט אמר בטקס כי נושא ההשקעות הזרות מזוהה כיום בעולם כאחד המנופים העקריים שגורמים לצמיחת כלכלות בכלל וכלכלות מדינות קטנות בפרט. תהליך הגלובליזציה של היצור ופיתוח המוצרים במקומות בעלי יתרון טכנולוגי, גורמים להידוק הקשר בין השקעות בינלאומיות וסחר בינלאומי.
 
עוד אמר השר אולמרט כי כפועל יוצא מהכרה בחשיבותן בהשקעות זרות לפיתוח הכלכלות במדינות השונות, גוברת התחרות העולמית על כל השקעה והשקעה. מתוך העוגה העולמית הגדולה של השקעות זרות, ישראל מתחרה בעיקר בפלח של הטכנולוגיה העילית, ובפלח זה היתרון הישראלי מתמקד במשאב האנוש.
 
לאור חשיבות הנושא הוקם לאחרונה במשרד התמ"ת המטה לקידום השקעות בראשותה של רחל רועי, גוף האחראי על קידום ההשקעות הזרות ואמון על הטיפול במשקיעים אלה.
 
יצויין כי חברת "אפלייד מטיריאלס" השקיעה בישראל בשנת 2004 כ-110 מיליון דולר. החברה פועלת בשיתוף פעולה עם לשכת המדען הראשי מאז 1985. החברה הגישה במהלך השנים בקשות לתמיכה בתוכניות מו"פ וזכתה במצטבר במענקים בהיקף של כ-95 מיליון דולר.
 
השר אולמרט ציין כי לשכת המדען הראשי אישרה ל"אפלייד מטיריאלס" בשנת 2004 מענקים בהיקף של 17.7 מיליון ₪. כ-12 מיליון ש"ח מהמענקים בשנת 2004 ניתנו במסלול חדש "תמיר". במסלול זה מתחייבת החברה להביא מחברת האם ידע חדש לצורך המשך פיתוח וייצור בישראל.