אולמרט הציע לאנשי עסקים בארגנטינה שת"פ במו"פ תעשייתי

ארגנטינה תדאג לשילובן של חברות ישראליות בפרוייקטי תשתית בתחום התקשורת המתבצעים במדינה; משלחת מומחים מטעם המדען הראשי תגיע לארגנטינה ותציע דרכים בהן תוכל ארגנטינה לקדם את תעשיות ההייטק שלה; סוכם בברזיל ובארגנטינה על פתיחת מו"מ עם גוש מדינות מרקוסור להסכם א


00:00 ,13.03.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

ארגנטינה תדאג לשילובן של חברות ישראליות בפרוייקטי תשתית בתחום התקשורת המתבצעים במדינה; משלחת מומחים מטעם המדען הראשי תגיע לארגנטינה ותציע דרכים בהן תוכל ארגנטינה לקדם את תעשיות ההייטק שלה; סוכם בברזיל ובארגנטינה על פתיחת מו"מ עם גוש מדינות מרקוסור להסכם אזור סחר חופשי
 
מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת, אהוד אולמרט, נפגש בבואנוס איירס עם קבוצת אנשי עסקים בתחומי הנדל"ן, ביטוח, בנקאות, מלונאות, אלקטרוניקה, רשתות שיווק ותעופה. השר אולמרט הזמין אותם להשקיע בישראל והציע לאחדים מהם, אשר מתמחים בנושאי מו"פ, שת"פ עם ממשלת ישראל במו"פ תעשייתי כדוגמת ההסכם שנחתם לאחרונה עם חברת "אלקטל" העולמית.
 
מדובר בשת"פ לפיו הסיכון הטכנולוגי וההוצאה הכספית מתחלקים בין החברה ומדינת ישראל. פרוייקטים אשר יבוצעו במסגרת זו ויעמדו בקריטריונים שנקבעו ע"י המדען הראשי בתמ"ת יהיו זכאים לסיוע כספי אשר יבוא לידי ביטוי במימון מחלק עלויות המו"פ של חברות ישראליות אשר ישתפו פעולה עם החברות הזרות.
 
השר אולמרט ציין כי תוכנית לשת"פ במו"פ עם תאגידים רב לאומיים מהווה נדבך אסטרטגי ברשת קשרי המו"פ הבינלאומיים של מדינת ישראל אשר ייחודו טמון בטיפול ישיר, פרטני וממוקד בתאגיד היעד ברמה הגלובלית.
 
עוד ציין השר אולמרט כי הסכמים בינלאומיים ושת"פ במו"פ תעשייתי מסייעים למינוף ולפיתוח היכולות הטכנולוגיות וכושר התחרותיות של התעשייה הישראלית.
 
מספר חברות ארגנטינאיות הביעו עניין בשת"פ במו"פ תעשייתי מסוג זה וסוכם כי תועבר אליהם ע"י המדען הראשי האינפורמציה הרלוונטית בנושא.
 
עוד קיים השר אולמרט סמינר עסקי בארגנטינה בו נכחו כ-220 אנשי עסקים בכירים לצד המשלחת העסקית שהתלוותה לשר אולמרט ובה נציגי חברות מתחומי האבטחה, התקשורת, אגרוטכנולוגיה, חקלאות וחברות ייעוץ.
 
בין היתר קיים השר אולמרט פגישת עבודה עם נשיא ארגנטינה נסטור קירשנר בהשתתפות שרים בכירים בממשלה הארגנטינאית. השר אולמרט ציין כי ישראל עוקבת אחר המאמצים האדירים של ארגנטינה לשקם את כלכלתה. ההתפתחויות האחרונות בארגנטינה מעודדות חברות ישראליות להשקיע ולפעול במדינה ומתרשמות מהיציבות והמנהיגות שמגלה ארגנטינה בתחום זה.
 
השר אולמרט תיאר בפני הנשיא הארגנטינאי את הצעדים שישראל נוקטת לקראת ההתנתקות וציין כי ישראל חתמה על הסכם סחר עם מצרים והרחיבה הסכם קיים עם ירדן. השר אולמרט ציין כי ישראל מצפה לביקורים של מנהיגים ערביים בעתיד הקרוב בישראל וביקש את תמיכתה של ארגנטינה במהלכים אלו.
 
גורמי ממשל ארגנטינאים, לרבות הנשיא קירשנר, עמם נפגש השר ציינו כי בכל מקרה התפתחות הקשרים של ארגנטינה עם העולם הערבי לא תבוא על חשבון או במקום הקשרים עם ישראל.
 
השר אולמרט ביקש את תמיכתה של ארגנטינה בכניסה של גוש המרקוסור למו"מ עם ישראל על הסכם אזור סחר חופשי. הנשיא הארגנטינאי ציין כי ארגנטינה תמיד תמכה במהלך כזה והבטיח כי ארגנטינה תתמוך במהלך מפגש הפסגה הקרוב ביוני כפי שהבטיח גם לנשיא ברזיל בפגישה עם השר אולמרט.
 
נשיא ארגנטינה הוסיף כי כדאי שישראל וארגנטינה יבחנו דרכים לפיתוח הסחר בכל הערוצים הן בתחום הסחר והן בתחום השירותים. השניים שוחחו על דרכים להרחבת היקפי הסחר ודנו בשיתוף פעולה בתחום המחקר ופיתוח. השר אולמרט הציע כי תוקם קרן דו לאומית בין ישראל וארגנטינה במחקר ופיתוח שתתמקד בתחומי האגרו-טכנולוגיה,ביוטכנולוגיה, וטלקומוניקציה.
 
כמו כן, הציע כי משלחת מומחים מלשכת המדען תגיע לארגנטינה ותציע דרכים שבהן תוכל ארגנטינה לקדם את תעשיית ההיי-טק שלה והקמתם של חממות טכנולוגיות בארגנטינה.
 
השר אולמרט ביקש גם כי במפגש מדינות אמריקה הדרומית עם מדינות הליגה הערבית שצפויה להתקיים במאי בברזיל, תבוא לידי ביטוי האופטימיות השוררת כיום במזרח התיכון לגבי התפתחות תהליך  השלום וכי הפסגה לא תהיה פלטפורמה לתעמולה אנטי-ישראלית.
 
השר אולמרט הזמין את נשיא ארגנטינה לבקר בישראל.