אולמרט: הצטערתי לשמוע על החלטתה של חברת סרונו השוויצרית לסגור פעילות חברת בת אינטרפארם בנס ציונה

אולמרט: חייבים לתת למשקיעים תנאים אטרקטיביים בכדי לשרוד מול אותן מדינות בארופה ואסיה אשר נותנות תנאים מפליגים למשיכת משקיעים זרים


00:00 ,22.09.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
אולמרט: חייבים לתת למשקיעים תנאים אטרקטיביים בכדי לשרוד מול אותן מדינות בארופה ואסיה אשר נותנות תנאים מפליגים למשיכת משקיעים זרים

מ"מ ראש הממשלה ושר התמ"ת והתקשורת , אהוד אולמרט, אמר היום כי הצטער לשמוע על החלטה של חברת סרונו השוויצרית לסגור פעילות חברת בת – אינטרפראם בנס ציונה.

השר אולמרט ציין כי במשרדו בודקים החלטה זו מתוך רצון ללמוד לעומק סוגיית סגירת פעילות חברת בת בישראל. כמו כן מבקש השר אולמרט ללמוד האם יש מקום להפיק לקחים מהחלטה זו של חברת סרונו לגבי ,התנאים שהמדינה מציעה למשיכת משקיעים רב לאומיים.

השר אולמרט ציין כי מדינת ישראל צריכה להבין שהתחרותיות בעולם הולכת וגוברת ועל מנת למשוך משקיעים בחברות רב לאומיות להשקיע, להקים ולקיים תעשייה מתקדמת בישראל, חייבים לתת למשקיעים תנאים "מפליגים " ואטרקטיביים בכל התחומים הקשורים למענקי מו"פ, הטבות מס ומענקי החוק לעידוד השקעות הון. "בכדי לשרוד מול אותן מדינות שנותנות תנאים מפליגים כמו אירלנד, הודו, סינגפור וטייוואן, מתנהל כיום מאבק על תקציב המדען הראשי אשר קוצץ בכ- 50% תוך שלוש שנים" אמר השר אולמרט.

"הטענה כי אנחנו נותנים "מתנות" למשקיעים, והכותרות שמדי פעם מתפרסמות על חלוקת נכסי המדינה לגורמי הון מהארץ או מחו"ל, מתעלמות מהתועלת האדירה שיש למשק הישראלי ממשיכת משקיעים חדשים מהארץ ומחו"ל. אמר השר אולמרט".

עוד הוסיף השר אולמרט "אין לי כל בעיה שחברה זרה לא תשלם כלל מס הכנסה או מס חברות או מס על דיווידנד בישראל, אם הם יסייעו לייצר אלפי מקומות תעסוקה חדשים. אי אפשר לקצץ בתקציבי המו"פ, להקטין את תקציב מרכז ההשקעות, לבטל את הקרן לשיווק ועידוד הייצוא ולהאמין כי נצליח לשמור על כושר תחרות ולהוות גורם משיכה למשקיעים זרים". אמר השר אולמרט.

עוד ציין השר אולמרט כי תקציב המדען שהופעל בשנת 2004 הוכיח כי הוא לא מספיק לתמיכה בתוכניות המדורגות כטובות וכטובות מאוד. כתוצאה מכך פעילויות מו"פ טובות וראויות אינן מבוצעות או שביצוען מועתק למדינה אחרת שבה ניתנת תמיכה ממשלתית או שהשכר בה נמוך באופן משמעותי.

השר אולמרט אמר כי, כבר היום ניתן לראות חברות ישראליות המעבירות חלק מפעילות המו"פ למזרח (אירופה ואסיה) כדי להוזיל את עלויות המו"פ. על מנת להתמודד עם התחרות עלינו להשתתף בסיכון ולהוזיל עלויות המו"פ, באמצעות מענקי לשכת המדען הראשי. אמצעי זה יעיל גם לצורך משיכת משקיעים זרים הבוחנים השקעה בישראל מול השקעה במדינות אחרות בעולם.