אולמרט: המשק הישראלי מפגר כיום מול משקים כגון אירלנד, סינגפור ופינלנד באינדיקטורים כלכליים מרכזיים

"על מנת לעמוד באתגרים העומדים בפני המשק הישראלי על הממשלה מוטלת החובה להוביל מהלך של תכנון וביצוע תכנית כלכלית אסטרטגית ארוכת טווח למשק הישראלי. קיומו של אופק מדיני מאפשר לנקוט צעדים משמעותיים לניצול היתרונות היחסיים של המשק הישראלי"


00:00 ,30.06.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

"על מנת לעמוד באתגרים העומדים בפני המשק הישראלי על הממשלה מוטלת החובה להוביל מהלך של תכנון וביצוע תכנית כלכלית אסטרטגית ארוכת טווח למשק הישראלי. קיומו של אופק מדיני מאפשר לנקוט צעדים משמעותיים לניצול היתרונות היחסיים של המשק הישראלי"
 
במהלך עשרים השנים האחרונות גדל התוצר לנפש בסינגפור ב- 270%, באירלנד ב- 253% ואילו בישראל ב- 57% בלבד.
 
מהנתונים עולה כי המשק הישראלי מפגר כיום משמעותית מול משקים קטנים כגון אירלנד, סינגפור ופינלנד באינדיקאטורים כלכליים מרכזיים: תוצר לנפש, השקעות ותעסוקה.
 
נתונים אלו מלמדים על האתגר העומד בפני המשק הישראלי לצמצמם ואף לבטל את הפער שנפתח בינינו לבין המשקים הקטנים המפותחים ומנגד על הסיכון שבאי נקיטת מעשה – המשך ההידרדרות במדרג, כך שבעוד מספר שנים נמצא את עצמנו בנחיתות אל מול משקים מתעוררים כגון: קפריסין, דרום קוריאה, סלובניה, צ'כיה, הונגריה ופולין – כך אמר היום מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת אהוד אולמרט בכנס קיסריה.  
 
מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת אהוד אולמרט אמר כי ההתקדמות הכלכלית המרשימה של משקים קטנים כדוגמת אירלנד, פינלנד וסינגפור לא קרתה מעצמה, אלא היא תוצר של מחשבה ותכנון אסטרטגיים ארוכי טווח שהובלו על ידי הממשלות בשיתוף עם הסקטור הפרטי.
 
על מנת לעמוד באתגרים העומדים בפני המשק הישראלי על הממשלה מוטלת החובה להוביל מהלך של תכנון וביצוע תוכנית כלכלית אסטרטגית ארוכת טווח למשק הישראלי. 
 
השר אולמרט דיבר על יעדי העל לעשור הקרוב: 
- האצת הצמיחה – דרוג ישראל בין המשקים המובילים בעולם במונחים של התוצר לנפש (מחייב צמיחה לנפש של 6% בשנה שתושג על ידי גידול ניכר בהשקעות, העלאת שיעור ההשתתפות והגדלת הפריון במשק).

- צמצום פערים חברתיים באמצעות תעסוקה - הגדלת ההשתתפות בכוח העבודה (ל-60%) וצמצום האבטלה (ל-7%) -  יצירת 90,000 משרות חדשות בשנה (מזה55,000 כמענה לגידול טבעי ו -35,000 משרות חדשות לעמידה ביעדי התעסוקה- גידול ריאלי)
 
- שילוב הפריפריה – חיזוק הנגב, הגליל וי-ם כמשימה לאומית – הגדלת שיעור ההשתתפות בפריפריה מ- 52% ל- 58%, הקטנת שיעור האבטלה בפריפריה מ- 13% ל- 7.5%, הגדלת השכר לשכיר בפריפריה תוך צמצום הפער בשכר יחסית למרכז הארץ ב- 30%.

- טיוב השירות הציבורי – הגמשת יכולתה של הממשלה לקבוע סדרי עדיפויות במסגרת התקציב על יד ייעול המגזר הציבורי, והפנמת המונח "משרתי ציבור" בליבם ובמוחם של עובדי השירות הציבורי.
 
עוד אמר השר אולמרט כי קיומו של אופק מדיני מאפשר לנקוט צעדים משמעותיים לניצול היתרונות היחסיים של המשק הישראלי בתחומי: הון אנוש, מחקר ופיתוח, תעשייה בעלת ערך מוסף גבוה ותיירות ולצמצם ביתר מהירות פערים בתחום ההשקעה בתשתיות פיזיות.