IBM והמדען הראשי במשרד התמ"ת חתמו היום על הסכם לשיתוף פעולה במו"פ תעשייתי

אולמרט: "התוכנית לשת"פ במו"פ עם תאגידים רב לאומיים מהווה מרכיב אסטרטגי ברשת קשרי המו"פ הבינלאומיים של מדינת ישראל". במסגרת התוכנית לשת"פ במו"פ תעשייתי עם תאגידים רב לאומיים, המופעלת על ידי המדען הראשי במשרד התמ"ת, נחתם היום הסכם שיתוף פעולה עם חברת IBM.


00:00 ,30.03.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

אולמרט: "התוכנית לשת"פ במו"פ עם תאגידים רב לאומיים מהווה מרכיב אסטרטגי ברשת קשרי המו"פ הבינלאומיים של מדינת ישראל". במסגרת התוכנית לשת"פ במו"פ תעשייתי עם תאגידים רב לאומיים, המופעלת על ידי המדען הראשי במשרד התמ"ת, נחתם היום הסכם שיתוף פעולה עם חברת IBM.
 
על פי ההסכם, חברת IBMתעניק לחברות הישראליות אשר ייבחרו להשתתף בתוכנית מכלול הטבות אשר כוללות בין היתר: מינוי אנשי קשר יעודים, הקצאת משאבי שיווק, מכירות ופיתוח עסקי, סיוע בבניית תכניות עסקיות, יעוץ, סיוע ותמיכה טכנית בתחומים טכנולוגיים הקשורים בתשתיות מתוצרת IBM , שילוב בתוכניות שיתוף פעולה גלובליות וגישה למאגרי מידע.
 
פרויקטים אשר יבוצעו במסגרת זו ויעמדו בקריטריונים שנקבעו על ידי המדען הראשי יהיו זכאים לסיוע כספי אשר יבוא לידי ביטוי במימון חלק מעלויות המו"פ של החברות הישראליות, אשר ישתפו פעולה עם IBM.
לדברי מ"מ ראש הממשלה, שר התמ"ת, אהוד אולמרט, "התוכנית לשת"פ במו"פ עם תאגידים רב לאומיים, מסייעת למינוף היכולות הטכנולוגיות וכושר התחרותיות של התעשייה הישראלית. במסגרת התוכנית ניתנת האפשרות לחברות ישראליות לחבור לחברות רב-לאומיות וליהנות מיתרונות הגודל שחברות אלו מציעות הן בתחום המו"פ והן בשלב המסחור שלאחריו".
 
המדען הראשי במשרד התמ"ת, ד"ר אלי אופר, ציין כי שיתוף הפעולה מושתת על מצב בו הצדדים מועילים ומחזקים אחד את השני ויוצרים יחד מצב של סינרגיזם בו מנוצל השילוב לשיפור כושר התחרותיות של המשתתפים. לדבריו "התוכנית לשת"פ במו"פ עם תאגידים רב לאומיים מגבירה באופן ניכר את חשיפתן של החברות הישראליות בפני תאגידים אלו וכתוצאה מכך את נגישותן לתשתית המדעית והמחקרית, המצוינות הטכנולוגית, הבסיס ההנדסי-ייצורי והתשתית השיווקית העומדים לרשות אותם תאגידי יעד". לדבריו,  במסגרת התוכנית לשת"פ במו"פ תעשייתי עם חברות רב לאומיות, מתנהלים כיום מו"מ עם מספר תאגידים נוספים אשר אמורים להסתיים בקרוב.

IBM פועלת בישראל מאז 1949 ומעסיקה בארץ כ- 2000 עובדים בתחומי השירות השיווק והמחקר. החברה עוסקת ביישום טכנולוגיות מידע מתקדמות ופעילות החברה מכסה את כל מחזור החיים הטכנולוגיים: משלב ניתוח הבעיה והגדרת הפתרון דרך אספקת מערכות חומרה, תוכנה, תקשורת ותשתיות עד שלב היישום וההטמעה. IBMמפעילה גם מעבדות מחקר ופיתוח בחיפה, תל אביב ורחובות שהן המעבדות הגדולות ביותר של יבמ מחוץ לארה"ב.
 
מאיר  ניסנסון  מנכ"ל  IBM בישראל ציין כי יבמ רואה בחתימת ההסכם אבן דרך חשובה בפעילותה בישראל. "לפני כ- 3 שנים הקמנו יחידה מיוחדת המעידה על הכרה ברמה עולמית של יבמ במעמדה הייחודי של ישראל  כמקור לפתרונות טכנולוגיים מתקדמים", ציין ניסנסון, "פתחנו בכך עידן של שיתופי פעולה עם תעשיית ההיי-טק הישראלית, ועתה אנו עושים צעד נוסף במסגרת זו של פעילותינו עם התעשייה עתירת הידע בישראל.
  
יחידת  IBM Global Technology Unit (GTU)הפועלת בארץ נוסדה לפני כ-3  שנים, כדי לענות לצרכים המיוחדים של חברות ישראליות עתירות ידע, לפתוח בפניהן מסלולים מגוונים לשיתוף פעולה עם IBMבארץ ובעולם, להרחיב את מסגרת העסקים של IBMהמבוססים על שילוב טכנולוגיות ישראליות ותשתיות מתוצרת IBM.  מומחי ה- GTUבוחנים לגופו כל פתרון עסקי ו/או טכנולוגי מתוך כוונה לטפח את מי שיביאו עמם ערכים מוספים לשני הצדדים ובמשותף ללקוחות בארץ ובעולם. במהלך פעילותה עמדה יחידת GTUבקשר עם יותר מ-700 חברות ישראליות ומקיימת פעילות משותפת עם כ-120 חברות.
 
גבי טל, מנהל ה-Global Technology Unit (GTU)ב- :IBMקבע כי "שיתוף הפעולה עם המדען הראשי במשרד התמ"ת מהווה נדבך נוסף וחשוב בהידוק הקשר בין  החדשנות והיצירתיות  של תעשיית ההיי-טקהישראלית, חברת IBMולקוחותינו המשותפים בכל רחבי תבל".