90% מהרשויות המקומיות הזמינו דגלי ישראל בסין

רק 10% מהרשויות המקומיות הזמינו השנה דגלי לאום מתוצרת כחול-לבן. עיריית תל-אביב רכשה לרגל חגיגות המאה כ-8,000 דגלים שיוצרו בסין


00:00 ,27.04.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

רק 10% מהרשויות המקומיות הזמינו השנה דגלי לאום מתוצרת כחול-לבן. עיריית תל-אביב רכשה לרגל חגיגות המאה כ-8,000 דגלים שיוצרו בסין
 
עיריית תל-אביב רכשה לרגל חגיגות המאה לעיר כ-8,000 דגלים מתוצרת סין בהיקף כספי של יותר מ-250 אלף שקלים. כך גילה רמזי גבאי, יו"ר איגוד תעשיות הטקסטיל והאופנה בהתאחדות התעשיינים. רמזי מסתמך על דיווחי היצרנים בנושא ומציין כי תמוה הדבר שדווקא בתקופה של מיתון ואבטלה הולכת וגדלה, מספקת עיריית תל-אביב תעסוקה ועבודה לפועלים בסין.
 
לדבריו, מבדיקה שערך איגוד הטקסטיל והאופנה בהתאחדות בקרב היצרנים לקראת יום העצמאות מתברר, כי רק 10% מהרשויות המקומיות הזמינו השנה דגלי לאום מתוצרת כחול-לבן ואילו 90% הזמינו דגלים מתוצרת חוץ, מרביתם הגדול מסין. שווי ההזמנות כ-2.1 מיליוני שקלים.
 
הוא ציין, כי בימים אלו פועלים יצרני הענף לאיתור לובי "כחול לבן" בכנסת אשר יפעל להעברת חקיקה לפיה ייצור הדגלים וסמלי המדינה יתבצע אך ורק בישראל.
 
להערכתו, הסטה של 20%-30% מיבוא הדגלים מסין לטובת התעשייה הישראלית היתה מספקת כ-200 עד 300 מקומות עבודה לתושבי ישראל.
 
כן עולה מהבדיקה בקרב היצרנים כי המיתון בארץ השפיע גם על רכישת הדגלים וכי לקראת יום העצמאות ה-61 של מדינת ישראל רכש הציבור הישראלי כ-285 אלף דגלי לאום - מהווה ירידה של כ-25% לעומת אשתקד. ההיקף הכספי נאמד בכ-3.9 מיליון שקל.
 
מדיווחי היצרנים מתברר עוד כי בתי המלון ובתי ההארחה הורידו ב-40% השנה את היקף רכישותיהם לכ-28 אלף שקל.
 
יצרני הדגלים מדווחים כי השנה חלה ירידה של כ-30% במחירי הדגלים ומחיר הדגל לצרכן במידות של 80 - עד  110 ס"מ, נע בממוצע בין 6 ל-15 שקלים.
 
היצרנים מדווחים על קיפאון ביצוא של עשרות אלפי דגלים מבד, דיגלונים, דיגלוני קיסם ושרשראות קישוט לקהילות היהודיות שהסתכם בכ-20 אלף דולר. מדובר על יצוא לקהילות היהודיות בארה"ב, קנדה, צרפת, איטליה, אוסטרליה, אנגליה, הולנד, ניו זילנד וצרפת וארצות סקנדינביה. מדובר בדגלים המיועדים בעיקר למסיבות יום העצמאות ולבתי ספר יהודיים.