73% מהמפעלים הקטנים והבינוניים יפגעו מביטול קרן השיווק לחו"ל

73% מהמפעלים הקטנים והבינוניים יפגעו מביטול קרן השיווק לחו"ל. מדובר בפגיעה ביצוא בשיעורים שבין 10% ליותר מ-30%. כך מסר עודד טירה, נשיא התאחדות התעשיינים בהסתמכו על סקר שערך לאחרונה אגף סחר חוץ בהתאחדות, בראשותו של משה נחום.


00:00 ,10.06.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
73% מהמפעלים הקטנים והבינוניים יפגעו מביטול קרן השיווק לחו"ל. מדובר בפגיעה ביצוא בשיעורים שבין 10% ליותר מ-30%. כך מסר עודד טירה, נשיא התאחדות התעשיינים בהסתמכו על סקר שערך לאחרונה אגף סחר חוץ בהתאחדות, בראשותו של משה נחום. שאר המפעלים – 23% - יפגעו ביצוא בשיעורים של עד 10%.

הסקר נערך בקרב 125 מפעלים קטנים ובינוניים המייצאים יחד כ-500 מליוני דולרים בשנה. המפעלים הינם בתחומי המזון, טקסטיל, כימיה, פלסטיקה, גומי וריהוט, מתכת הייטק וחברות סחר.

טירה ציין, כי מניתוח הפעולות העיקריות שיפגעו כתוצאה מביטול הקרן מתברר כי 28% מהמפעלים סבורים כי תפגע בניית המערך השיווקי - מדובר בפגיעה בקשרי היצואן עם לקוחותיו מעבר לים, עם המשווקים והמפיצים, בניית מחסנים וכדומה; 23% טענו כי תהיה ירידה בהשתתפותם בתערוכות ובירידים בחו"ל בהם היו צפויים להציג את מוצריהם; 20% טענו כי כתוצאה מביטול הקרן יפחתו נסיעותיהם לחו"ל לצורך פגישות עסקים ושיווק המוצרים.

19% טענו כי הפגיעה העיקרית תהיה בפרסום; 6% טענו כי יפגע איסוף המידע ו-4% ציינו כי תפגע הפעילות להתאמת המוצר לשוק העולמי.

טירה קרא לשר האוצר להחזיר לקרן לעידוד השיווק לחו"ל תקציב של 100 מליוני ש"ח.

יצויין כי 71% ממשתתפי הסקר זכו בעבר להנות מהסיוע שניתן מהקרן לעידוד השיווק לחו"ל. שאר המפעלים הצהירו כי כוונתם היתה להעזר בקרן בעתיד.

מסקר התאחדות התעשיינים מתברר עוד כי 41% מהנשאלים ציינו את מחנק האשראי והצורך בביטחונות, כגורם מרכזי לאי מיצוי פוטנציאל היצוא; 30% מהנשאלים ציינו כי הירידה בביקושים העולמיים בכלל ובפרט לתוצרת ישראלית היא הגורם המרכזי לאי מיצוי פוטנציאל היצוא; 22% מהנשאלים ציינו כי הגורם המרכזי לאי מיצוי פוטנציאל היצוא, הוא הצורך בבנייה של מערכי שיווק עבור המפעלים הישראלים.