68% ירידה במספר התביעות שהוגשו נגד מעסיקים על פיטורי אנשי מילואים ב- 2004

עודד טירה: בשנת 2004 נרשמה ירידה של 68% במספר התביעות שהוגשו נגד מעסיקים על פיטורי אנשי מילואים; עם זאת - המעסיקים יחתמו מחר על אמנה למען העובדים המשרתים במילואים; טירה הביע תקווה כי בכך יעלמו לחלוטין המקרים בהם פיטרו מעסיקים אנשי מילואים


00:00 ,28.12.2004 מאת: מערכת פורט2פורט

עודד טירה: בשנת 2004 נרשמה ירידה של 68% במספר התביעות שהוגשו נגד מעסיקים על פיטורי אנשי מילואים; עם זאת - המעסיקים יחתמו מחר על אמנה למען העובדים המשרתים במילואים; טירה הביע תקווה כי בכך יעלמו לחלוטין המקרים בהם פיטרו מעסיקים אנשי מילואים.
 
המעסיקים למען אנשי המילואים. עודד טירה, יו"ר לשכת התאום של הארגונים הכלכליים, יחתום מחר (29 בדצמבר 2004) על אמנת המעסיקים למען העובדים המשרתים במילואים.
 
על האמנה חתמו קודם לכן 14 הארגונים הכלכליים החברים בלשכת התאום. כעדים לאמנה יחתמו עליה גם מ"מ ראש הממשלה ושר התמ"ת - אהוד אולמרט; שר הביטחון - שאול מופז; הרמטכ"ל - רב אלוף משה יעלון; סגן הרמטכ"ל – האלוף דן חלוץ; סגן שר הביטחון - חה"כ זאב בוים וקצין מילואים ראשי - תא"ל אריאל היימן. טקס החתימה יערך במחנה דיין בגלילות.
 
ע"פ האמנה, מתחייבים ארגוני המעסיקים והארגונים הכלכליים במקום לפטר ולאיים, לעשות ככל שניתן על מנת למזער את הנזק הנגרם לעובד עקב צאתו לשרות מילואים ולתמוך, לדאוג ולחזק את מעמדו ולשפר את רווחתו.
 
כן מתחייבים המעסיקים לקבל בהבנה ובעידוד את שרות המילואים של העובדים ולסייע בידם ובידי בני המשפחות ככל שניתן, בעת שהותם בשירות המילואים ובעת שובם לעבודתם; המעסיקים מתחייבים להתחשב בעצם השירות כמרכיב בבחירת עובדים מצטיינים; להפגין תמיכה, עידוד וציון העובדים המשרתים במילואים בפרסומים, עלונים, אירועים וכל דרך אחרת. כן מתחייבים המעסיקים לנקוט ביוזמות נוספות ככל שניתן למען עובדים אלו.
 
טירה הביע תקווה כי בעקבות האמנה יעלמו לחלוטין המקרים בהם מעסיקים פיטרו ללא סיבה עובדים שחזרו משרות מילואים ממושך.
 
יצויין, כי מבדיקה שערכה התאחדות התעשיינים מתברר כי בשנת 2004 נרשמה ירידה של 68% במספר התביעות שהוגשו נגד מעסיקים שפיטרו לכאורה, אנשי מילואים לעומת השנה שקדמה לה. מדובר ב-114 תביעות שהוגשו השנה לעומת 271 תביעות שהוגשו בשנת 2003.
 
מהבדיקה מתברר, כי מתוך 114 התביעות שהוגשו השנה נגד מעסיקים שפיטרו לכאורה אנשי מילואים, 30 תביעות התבררו כלא מוצדקות, 47 התבררו כמוצקות, 32 תלונות עדיין בטיפול, ב-2 תביעות התקבל היתר לפיטורים, ו-3 תביעות בוטלו.